Nowoczesne technologie coraz bardziej zmieniają oblicze współczesnego handlu. Marki, które nie będa korzystały z technologicznych dźwigni i nie będą szły ramie w ramię w obowiązującymi trendami, bardzo szybko poczują na karku oddech konkurencji. Już dziś humanoidalne roboty zastępują człowieka w wielu dziedzinach. Czy zastąpią go również w handlu? Zachęcamy do lektury Magazynu Galerie Handlowe, ciekawych wywiadów z ekspertami sektora RETAIL i istotnych opinii nt. przyszłości branży.
W swojej pracy nigdy nie idzie na skróty i wymaga też tego od swojego zespołu. Jest stanowcza, nie toleruje nieetycznych zachowań. Uważa, że nie ma długofalowych relacji bez wzajemnego zaufania i szczerych intencji. Codziennie stara się mieć otwarty umysł, czerpać wiedzę od najlepszych, a w METRO PROPERTIES pracuje jak we własnej firmie. Chciałaby też, aby centra handlowe przyszłości zachwycały za każdym razem. Czy właśnie do tego dąży Renata Kinde-Czyż, prezes zarządu METRO PROPERTIES?
Od automatyzacji i sztucznej inteligencji nie ma odwrotu. Stała się ona faktem. Już dziś humanoidalne roboty mogą zastąpić człowieka w wielu czynnościach, szczególnie w obszarach jak powtarzalne automatyczne zadania. Robotom brakuje jednak emocji i empatii, nie odróżniają dobra od zła. Nie mają pamięci emocjonalnej, nie są w stanie rozpoznać, co w danej chwili się liczy, co jest najważniejsze. Czy łatwo będzie im zastąpić relacje, więzi, społeczności, które tworzymy z innymi ludźmi?
Rosnąca frekwencja i obroty, pomimo silnej konkurencyjności otoczenia, potwierdzają stabilną pozycję obiektów IKEA Centres na rynku polskich galerii handlowych. Rozbudowa działań marketingowych i eventowych, podążanie za zmieniającymi się oczekiwaniami Klientów, współpraca z lokalnymi instytucjami i urzędami oraz budowanie wizerunku obiektów odpowiedzialnych społecznie, a także nacisk na zrównoważony rozwój – to recepta na sukces według Katarzyny Gawlik, Asset Manager Poland & Germany, Członka Zarządu IKEA Centres Polska.
Aktywność fizyczna staje się fundamentalnym i nieodłącznym elementem codziennego życia coraz większej liczby Polaków. Tak dzieje się w każdym odpowiedzialnym i świadomym społeczeństwie, które aspiruje do utrzymania wysokiej jakości życia do późnych lat. Fitness to też sposób na spędzanie czasu wolnego. Regularnie trenuje także Łukasz Gądek, COO w sieci klubów fitness CityFit. Rozmawiamy o rosnącej świadomości wpływu aktywności i prawidłowej diety na profilaktykę chorób cywilizacyjnych oraz o rozwoju technologii, który odzwierciedla się także w klubach fitness.
Mole Mole to nowy format księgarń rozwijanych od 2017 roku przez Grupę Empik. To nowoczesne, przytulne małe księgarnie, przyjazne pasjonatom czytania, wielbicielom dobrej książki i literatury, ceniącym sobie wybór i nieśpieszne zakupy. Mole książkowe znajdą tu spokój, wyjątkową atmosferę i świetną selekcję tytułów. Na wygodnych siedziskach w otoczeniu drewna i jasnych kolorów można się zatrzymać i zaczytać. O rynku księgarń w Polsce, ustawie ujednolicającej cenę książek i absolutnych hitach minionego roku rozmawiamy z Ewą Szmidt-Belcarz, Prezesem Grupy Empik
Współczesny advertising pokazuje, że konsumenci stali się bardziej świadomi produktów, częściej wybierając te marki, które niosą za sobą pozytywne wartości i myślą o otoczeniu, w jakim funkcjonują. Społeczna odpowiedzialność biznesu staje się trendem, także i od reklam oczekuje się, by były odpowiedzialne. Ponadto coraz częściej firmy i korporacje spodziewają się, że agencje reklamowe zadbają nie tylko o komunikację, lecz także o stronę wizerunkową kluczowych procesów biznesowych. Dlatego branży coraz bliżej do konsultingu. O współczesnym rynku reklamy rozmawiamy z Andrzejem Słomką, Dyrektorem Zarządzającym, Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu w Jet Line.
Rozporządzenie nr 2016/679 (tzw. RODO/GDPR) zacznie obowiązywać 25 maja 2018 roku w całej Unii Europejskiej. Wprowadza szereg nowych i zmienionych wymagań dla wszystkich organizacji, które gromadzą i przechowują dane osobowe (np. Klientów). Również firmy z sektora FMCG muszą na czas dostosować swoje działania, procedury i dokumentację.