Magazyn Galerie Handlowe - grudzień-styczeń 2018-2019

2018-12-05 | 11:18

Ostatni w tym roku numer Magazynu Galerie Handlowe właśnie trafił na rynek. W dwumiesięcznym wydaniu (grudzień-styczeń) eksperci Rady Programowej podsumowują kluczowe wydarzenia, które miały największy wpływ na branżę retail w mijającym roku i dzielą się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi wyzwań, przed którymi stanie rynek w nowym roku. Ponadto Państwa uwadze polecamy również ciekawe rozmowy z przedstawicielami wiodących na rynku sieci handlowych.


Katarzyna Bielecka, Dyrektor Generalna Sephora Polska: Przyszłość widzimy optymistycznie

Sephora zadebiutowała w Polsce prawie 20 lat temu, dając Polkom możliwość testowania, eksperymentowania i przede wszystkim stając się miejscem, w którym można kupić oryginalne produkty kilkuset światowych marek, nierzadko dostępnych na wyłączność. Rynek kosmetyczny od tego czasu zmienił się diametralnie. Dojrzał, pojawiło się wiele nowych marek i konceptów, zmienili się klienci, a digitalizacja jest już zjawiskiem na masową skalę. Udział e-commerce będzie rósł, ale jak zauważa Katarzyna Bielecka, Dyrektor Generalna Sephora Polska, nie zastąpi on sprzedaży stacjonarnej. Konsumenci posiadają bowiem ciągle silną potrzebę testowania produktów i przyjemności z wizyty w perfumerii, a także osobistego odkrywania nowości.


Podsumowanie roku w branży RETAIL

Bezdyskusyjnie największym wydarzeniem tego roku, mającym kolosalny wpływ na branżę retail, był wprowadzony zakaz handlu w niedzielę. Jego skutki odczuli zarówno właściciele centrów i sieci handlowych, jak i konsumenci. Odwiedzalność w galeriach handlowych spadła, a część zakupów przeniosła się do Internetu. Branża stawia na mniejsze obiekty handlowe w myśl koncepcji convenience. Spośród innych, znaczących wydarzeń należy wymienić przejęcie części sklepów Piotr i Paweł przez Jeronimo Martins oraz otwarcie innowacyjnego salonu sprzedaży i przełomowej usługi esize.me przez eobuwie.pl. Z kolei Sfinks uruchomił własny portal delivery, a Jysk i Lidl chwalą się znakomitymi warunkami pracy. Ponadto polskie marki coraz lepiej radzą sobie za granicą, promując nasz kraj na arenie międzynarodowej. Rośnie znaczenie Customer Experience i mediów społecznościowych odpowiadających w coraz większej mierze za kontakt z klientami. Na popularności zyskuje wirtualna rzeczywistość, a o serca i uwagę konsumentów zabiegają marki stawiające na autentyczność i szczerość w przekazie. Zapytaliśmy ekspertów zrzeszonych w Radzie Programowej Magazynu Galerie Handlowe, jakie jeszcze wydarzenia miały wpływ na rynek retail w 2018 roku i czego możemy spodziewać się w kolejnych miesiącach.


Cagatay Isik, Retail Sales and Marketing Director Cross Poland Sp. z o.o.: Dżinsy to codzienny element ubioru milionów ludzi

Pierwsze dżinsy zostały zaprojektowane w USA w XIX w. przez Leviego Straussa z myślą o górnikach i farmerach. Spodnie te ze względu na swoją wytrzymałość, praktyczną stylistykę i atrakcyjny sportowy krój, zyskiwały w każdej dekadzie szerokie uznanie wśród klientów. Ze względu na swoją ponadpokoleniową popularność zyskały status jednej z ikon popkultury XX w. Każdego dnia noszą je miliony ludzi na całym świecie. Jak zapewnia Cagatay Isik, Retail Sales and Marketing Director Cross Poland Sp. z o.o., technologiczne innowacje, rewolucyjne wzornictwo oraz funkcjonalne detale, a także wciąż udoskonalane projekty pod kątem stale zmieniającej się mody i potrzeb coraz bardziej wymagających klientów, są najważniejsze dla marki Cross Jeans.


Joanna Kozłowska, Manager ds. Sprzedaży marki Verona: Biżuteria to emocje i przyjemność wręczania prezentów

Biżuteria to coś więcej niż ozdoba. Według Joanny Kozłowskiej, Managera ds. Sprzedaży marki Verona, daje wiarę w siłę i trwałość rodzinnych więzi, podkreśla uczucia, wydobywa najpiękniejsze emocje. Jest to też główna myśl, która przyświecała założycielom YES Biżuteria S.A. przy tworzeniu drugiego konceptu, jakim jest Verona. Swoim Klientom oferuje odrobinę włoskości, zaczynając od klasycznych, pięknych wzorów biżuterii, przyjaznych, rodzinnych i kompetentnych Doradców Sprzedaży, a kończąc na ciepłej aranżacji wnętrz.


Barbara Chwesiuk, założycielka i właścicielka, dyrektor kreatywna marek Bialcon i RabarbarNieustannie muszę iść na kompromis

Jest projektantką i bizneswoman, choć sama mówi o sobie, że jest bardziej rzemieślnikiem niż artystą. Często wyjeżdża do europejskich stolic, nie tylko na targi modowe, ale też na przysłowiowe szlifowanie bruków w poszukiwaniu inspiracji modowych. Korzysta z każdej okazji, by odwiedzić muzea, galerie sztuki i opery. Ma głowę pełną pomysłów, którymi mogłaby obdarzyć niejedną markę. O przyszłości rynku odzieży damskiej, zdominowanym przez firmy sieciowe z produktem w niskiej cenie, rozmawiamy z Barbarą Chwesiuk, założycielką i właścicielką, dyrektor kreatywną marek Bialcon i Rabarbar.


AMAZON. Walczyć czy wykorzystać?

Tam, gdzie jest sieć, tam są i klienci. Internet nie ogranicza nas do jednego stoiska, sklepu czy nawet narodowego rynku. W wirtualnym świecie zarabia się globalne pieniądze. Dowolna oferta w ciągu minuty może obiec kulę ziemską i dotrzeć do mieszkańców każdego jej zakątka. Wystarczy tylko wiedzieć, jak ten sygnał sformułować i jaką elektroniczną drogę wybrać do jego rozpowszechniania. Bez cienia wątpliwości dobrze prowadzona sprzedaż przez Internet może zwiększać przychody sklepów stacjonarnych.


Prawa autorskie do muzyki odtwarzanej w galeriach handlowych

Muzyka na stałe zagościła w galeriach handlowych, bowiem odpowiednio dobrana może wpływać na nastrój klientów, tworząc przyjazną dla zakupów atmosferę. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie brytyjskich organizacji zbiorowego zarządzania Phonographic Performance Limited (PPL) oraz PRS for Music wśród klientów sklepów, 82 proc. zgodziło się, że muzyka tworzy lepszy klimat podczas dokonywania zakupów.


Zobacz inne wywiady w Magazynie Galerie Handlowe


Zapytaj o wywiad w miesięczniku


Zobacz rocznik - Shopping Mall Marketing 2018


Poznaj stałych uczestników Magazynu GH

 

Tagi: Magazyn Galerie Handlowe
Oceń artykuł:

Magazyn Galerie Handlowe - grudzień-styczeń 2018-2019

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.