26 marca br. w Teatrze Wielkim w Warszawie ogłoszono wyniki 19. edycji rankingu najlepszych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych. Podwójnym laureatem konkursu zostało LPP, które zajęło 3. miejsce w rankingu w kategorii „Relacje Inwestorskie” oraz znalazło się w gronie 10 najlepszych spółek giełdowych roku 2017.
Giełdowa Spółka Roku, to jeden z najstarszych tego typu rankingów, organizowanych już od 19 lat przez dziennik Puls Biznesu. Wyniki plebiscytu są efektem głosowania przeprowadzonego wśród specjalistów rynku kapitałowego – analityków, maklerów i doradców inwestycyjnych reprezentujących domy i biura maklerskie, towarzystwa ubezpieczeniowe, fundusze emerytalne, inwestycyjne i powiernicze, departamenty kapitałowe banków oraz firmy konsultingowe. Ocenie poddano spółki wchodzące w skład indeksów WIG20, mWIG40 i sWIG80.
W sumie eksperci oceniali spółki giełdowe w 5 kategoriach: kompetencje zarządu, sukces w 2017 roku, perspektywa rozwoju, innowacyjność produktów i usług oraz relacje inwestorskie. W tej ostatniej, LPP zajęło zaszczytne 3. miejsce.
Zdaniem ekspertów rynku kapitałowego, LPP jest trzecią najlepiej komunikującą się z inwestorami spółką giełdową. W tej kategorii oceniano m.in. jakość informacji i komunikacji z rynkiem, dialog z inwestorami instytucjonalnymi i indywidualnymi oraz szybkość udzielania odpowiedzi na zapytania inwestorów.
- Relacje z inwestorami są dla nas bardzo ważne, dlatego każdego roku dokładamy starań, aby je ulepszać. Przyznanie nagrody w rankingu Giełdowa Spółka Roku 2017 w kategorii Relacje Inwestorskie jest dla nas potwierdzeniem, że nasza praca została zauważona i doceniona - komentuje Przemysław Lutkiewicz, Wiceprezes Zarządu LPP. Zainteresowanie rynku kapitałowego działalnością LPP jest coraz większe, zwłaszcza ze strony inwestorów instytucjonalnych, głównie funduszy polskich, ale i zagranicznych, dodaje.
LPP zapewnia swoim inwestorom szczegółowe informacje z działalności spółki m.in. poprzez regularne dwujęzyczne transmisje on-line z konferencji podsumowujących wyniki okresowe, ale także poprzez stronę internetową www.lppsa.com/relacje-inwestorskie, gdzie na bieżąco zamieszcza zarówno zjednostkowane, jak i skonsolidowane raporty okresowe z działalności. Ponadto, znaleźć tam można wszelkie informacje istotne z punktu widzenia aktywności LPP, ale również prezentacje, w których przedstawiane są kompilacje najważniejszych informacji ze sprawozdań finansowych. Publikowany jest także tak zwany databook w formie Excel, który zainteresowanym daje możliwość szybkiego porównania danych dotyczących spółki za ostatnie 12 lat, począwszy od roku 2006.
- Dla naszych inwestorów od 2 lat organizujemy także tzw. Dni Inwestora, które dotąd odbyły się w Pruszczu Gdańskim oraz Londynie. Zależało nam na zaprezentowaniu ważnych aspektów naszej działalności, w tym między innymi Centrum Dystrybucyjnego w Pruszczu Gdańskim. To jedno z największych i najnowocześniejszych centrów dystrybucyjnych odzieży w Europie Środkowo-Wschodniej, które zapewnia obsługę towarów do naszej sieci ponad 1,7 tys. salonów. W roku ubiegłym zaprosiliśmy także naszych inwestorów do Londynu, gdzie mieliśmy okazję zaprezentować nasz pierwszy salon w Wielkiej Brytanii na prestiżowej ulicy Oxford Street. Tego typu kontakty z naszymi inwestorami planujemy bezwzględnie kontynuować, bo w naszej ocenie to dobry element w procesie komunikacji i relacji z nimi, a otrzymana nagroda jest tego wyraźnym potwierdzeniem
- dodaje Przemysław Lutkiewicz.