LPP podwaja sprzedaż z e-commerce w I kwartale

2018-05-22 | 14:48

Tradycyjnie najtrudniejszy dla całej branży modowej pierwszy kwartał roku LPP kończy z dobrymi wynikami sprzedażowymi. To między innymi zasługa zdecydowanych i stałych inwestycji w rozwój e-commerce oraz poszerzanie liczby rynków. Przyniosły one efekt w postaci podwojenia przychodów z tego obszaru – w porównaniu do pierwszego kwartału 2017 roku przychody ze sprzedaży wzrosły o 139%. Łączna sprzedaż LPP w pierwszym kwartale 2018 osiągnęła prawie 1,6 mld PLN, co oznacza wzrost o 16% względem pierwszych trzech miesięcy roku ubiegłego.

Grupie LPP udało się utrzymać marże na tym samym poziomie jak w analogicznym kwartale roku poprzedniego, pomimo niesprzyjającej wiosennym zakupom pogody w lutym i marcu. Podobnie jak rok temu marża brutto utrzymała się na poziomie 45%.

- Rozwój sprzedaży internetowej i kolejne pułapy jej udziału w przychodach grupy, to dla nas bardzo dobra informacja. To znak, że nasze inwestycje w rozwój działów IT, czy logistyki dają konkretne, wymierne efekty. Zwracam szczególną uwagę na 16% wzrost przychodów w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku – świadczy to o tym, że klienci są zadowoleni z naszych kolekcji i czekają na kolejne ciekawe propozycje na nowe sezony

– komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP.

Tradycyjne najlepsze wyniki sprzedaży osiągnęła flagowa marka LPP – Reserved – ponad 700 mln przychodów. Najmłodsza marka – Sinsay – osiągnęła najwyższe wzrosty, aż 27% r/r. To zasługa konsekwentnego rozwoju jej sieci sprzedaży, również za granicami Polski. Ponadto do grona krajów, w których prowadzona jest sprzedaż internetowa dołączyła niedawno Rosja, z którą polska firma wiąże duże oczekiwania.

O mocnych podstawach naszego wzrostu świadczą również wyniki sprzedaży bazujące na stałej liczbie sklepów (LFL), które za pierwszy kwartał 2018 roku zwiększyły się o 9%. To oznacza, że odnotowany wzrost przychodów to efekt nie tylko nowych otwarć, ale także aktywności wcześniej działających salonów – dodaje Przemysław Lutkiewicz.

LPP podtrzymuje ogłoszone jeszcze w 2017 roku plany ekspansji zagranicznej. W drugiej połowie roku LPP zaplanowała otwarcia pierwszych salonów w: Słowenii, Kazachstanie (sklepy własne) oraz Izraelu (franczyza). Również w drugiej połowie 2018 roku we Frankfurcie nad Menem, finansowej stolicy naszego zachodniego sąsiada, uruchomiony zostanie wcześniej zapowiedziany 20. salon flagowy Reserved w Niemczech.

17 maja 2018 roku LPP zaprezentowała również skonsolidowany raport z działalności niefinansowej „Poznajmy się lepiej”. Stanowi on podsumowanie najistotniejszych informacji z zakresu zrównoważonego biznesu i odpowiedzialności społecznej gdańskiej spółki, które obok rozwoju polskiej branży odzieżowej stanowią od lat istotny obszar aktywności LPP. Wiele miejsca w raporcie poświęcono łańcuchowi dostaw od projektowania kolekcji po jej sprzedaż w salonach, a także kulturze pracy oraz aktywności społecznej firmy. LPP dba na każdym etapie (projektowanie, szycie, dystrybucja i sprzedaż) o najwyższą jakość. Na ten cel do końca 2017 roku przeznaczyła już 16 mln złotych, a w tym roku zaplanowała środki w wysokości 5 mln zł.

Ponadto w marcu przedstawiciele LPP wzięli udział w Kongresie Firm Rodzinnych organizowanym przez Instytut Biznesu Rodzinnego. Dzielili się tam doświadczeniami związanymi z problematyką współczesnych firm rodzinnych, które prowadzą działalności nie tylko jako małe kilkuosobowe przedsięwzięcia, ale często są podmiotami wielkości LPP – działającymi na wielu rynkach równocześnie, dającymi tysiące miejsc pracy w kraju i za granicą, kreując wartość dodaną i eksportując polskie know-how.

Spółka ogłosiła również, że zmieni sposób liczenia roku obrotowego. Będzie on zgodny z sezonem sprzedażowym, bo rozpoczynać będzie się w lutym a kończyć w styczniu kolejnego roku. Zmiana ta ma na celu lepsze dopasowanie sposobu prowadzenia bilansów spółki w ujęciu kwartalnym z cyklem życia kolekcji, tak aby kwartały finansowe odzwierciedlały sezony modowe. W związku ze tą zmianą rok 2019 będzie miał 13 miesięcy, a docelowy rok obrotowy od 2020 rozpocznie się 1 lutego.

Tagi: LPP Podsumowania i wyniki finansowe Reserved Sinsay Przemysław Lutkiewicz
Oceń artykuł:

Źródło: LPP

LPP podwaja sprzedaż z e-commerce w I kwartale

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.