Statuetkę odebrał zespół działu marketingu Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci sklepów Biedronka, podczas Gali Effie Awards 2012, która odbyła się 8 października 2012 roku w Warszawie. Konkurs Effie ma największą rozpoznawalność w branży marketingowo-reklamowej i jest najbardziej cenionym konkursem w Polsce.
-
Otrzymaliśmy Srebrne Effie w kategorii Retail za kampanię "Wszyscy jesteśmy drużyną narodową”. To już trzecia statuetka Effie dla sieci sklepów Biedronka. Dwie poprzednie, w 2008 i 2009 roku, zdobyła kampania "Produkty z Biedronki polecają się”. Effie Awards to konkurs nagradzający efektywne kampanie, których wyniki potwierdzają, że podjęta komunikacja marketingowa osiągnęła ponadprzeciętne efekty - mówi Adam Manikowski, dyrektor działu marketingu Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci sklepów Biedronka.
W ramach kampanii „Wszyscy jesteśmy drużyną narodową” emitowane były reklamy, które wspierały Reprezentację oraz zachęcały do kibicowania Drużynie Narodowej. Spoty pojawiały się w telewizji i radiu. Były także widoczne w prasie i na billboardach.
Effie to jeden z najbardziej prestiżowych konkursów marketingowych, cenionych na całym świecie. Został zorganizowany po raz pierwszy w 1968 r. w Nowym Jorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Jest to konkurs, który nagradza efekty rynkowe kampanii reklamowych, a nie wybitne pomysły kreatywne. Licencję na prowadzenie konkursu w Polsce od 1999 r. posiada Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Jesteśmy obecnie jednym z 40 krajów na świecie, w których organizowany jest konkurs.
W Effie mogą zwyciężyć kampanie, w których połączono kilka kluczowych dla marketingu dyscyplin: planowanie strategiczne, badania rynku, planowanie i zakup mediów, kreację i obsługę klienta. Docenia się przede wszystkim efektywną współpracę pomiędzy agencją a klientem, a także ich obopólne dążenie do osiągnięcia jak najlepszych rezultatów rynkowych reklamowanej marki. Statuetka Effie to nagroda za efektywność wypracowaną wspólnie.
Zobacz sklepy Biedronka w centrach handlowych
Tagi: