INPOST dostarczył 79 milionów paczek w 2018 r.

2018-12-11 | 13:25

InPost dostarczył do 10 grudnia 2018 roku już 79 mln paczek, czyli o 49% więcej wobec 2017 roku. Paczkomaty® notowały wzrost 51%, a Kurier InPost o 45%. Dostawa w ciągu 1 dnia (D+1) dotyczyła aż 97,7% przesyłek do Paczkomatów® InPost i paczek kurierskich.

 

Od 1 do 10 grudnia – czyli w szczycie zamówień przedświątecznych – InPost zanotował rekordową dynamikę dostaw na poziomie 118,36%, w tym Paczkomaty® notowały wzrost o 173,97%, a Kurier InPost o 45,54%.

To jest dla nas rekordowy rok i rekordowy szczyt świąteczny. Mimo, że jesteśmy w pierwszej trójcie największych operatorów logistycznych w Polsce, nadal rośniemy w iście startupowym tempie. Świąteczny pik pokazuje, że rozwijamy się znacznie szybciej niż rynek – zwłaszcza w obszarze Paczkomatów®. Teraz są dni, kiedy dostarczamy nawet 23 paczki na sekundę, czyli ponad 82 000 na godzinę w ciągu 12 godzinnego dnia pracy. 10 grudnia mieliśmy także inną okazję do świętowania – nasz chatbot obsłużył w tym roku milionowe zapytanie. Za pomocą tej aplikacji można szybko i w czasie rzeczywistym uzyskać informację na temat statusu przesyłki. Nasi klienci pokochali to rozwiązanie

– powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.

Przez cały 2018 rok InPost przygotowywał się na zwiększone zapotrzebowanie na usługi logistyczne i prowadził iście szaleńcze tempo inwestycji.

Na koniec 2017 roku mieliśmy niecałe 2700 Paczkomatów®, obecnie jest ich 4300. W tym roku – wliczając soboty, niedziele i święta – stawialiśmy dziennie średnio blisko 5 Paczkomatów® w całej Polsce. Teraz jest ich blisko 1700 więcej niż rok wcześniej. A nie powiedzieliśmy ostatniego słowa, gdyż rok 2018 zamierzamy zakończyć z liczbą 4500 postawionych maszyn. Ostatnio podpisaliśmy umowy partnerskie z dwoma sieciami handlowymi Lidl oraz Dino – więc mogę zapewnić, że na pewno będziemy inwestować nadal

 – dodał Rafał Brzoska.

Do obecnego szczytu InPost przygotowywał się przez cały rok intensywnie inwestując – przede wszystkim w rozwój sieci Paczkomatów® InPost, których obecnie w całej Polsce jest już 4300. Na okres szczytu świątecznego firma zwiększyła sieć o 100 samochodów kurierskich i 100 dodatkowych TIRów. Ponadto InPost wprowadza elektryczne samochody dostawcze. Pierwsze dostawy do Paczkomatów® InPost w oparciu o ekologiczną flotę rozpoczęły się już w Krakowie. Do 2020 roku 30% floty InPost będą stanowić samochody elektryczne.

InPost – na mocy porozumień o współpracy – rozpoczął instalację Paczkomatów® InPost przy sklepach Lidl i Dino w całej Polsce. Do końca roku InPost planuje powiększyć infrastrukturę do 4500 Paczkomatów®.

W okresie styczeń – październik 2018 roku InPost dostarczył ponad 61 mln przesyłek, czyli o 53% więcej rok do roku – w tym Paczkomaty® notowały wzrost o 54%, a kurier InPost o 50%. We wrześniu 2018 roku InPost i KKR – amerykańska firma inwestycyjna – zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla InPost w okresie 5,5 roku. Ponadto Advent International i InPost zainwestują w 2018 roku nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich.

Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2018 roku:

Paczkomaty® InPost są drugą najbardziej popularną formą dostaw zakupów w sieci, po dostawach kurierem – wskazuje je aż 48% badanych
InPost Kurier utrzymał ubiegłoroczne trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedził m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx. Usługi kurierskie InPost zanotowały przyrost wskazań o 4 punkty procentowe w stosunku do 2017 roku, co jest sporym osiągnięciem na tak konkurencyjnym rynku

Rośnie także odsetek osób, które dzięki Paczkomatom® wśród form dostawy są motywowane do zakupów – to już 55% (wzrost o 5 punktów procentowych rok do roku).
W 2017 roku InPost zrealizował:

  • 60 mln sztuk paczek
  • 51% wzrost wolumenu przesyłek do Paczkomatów® InPost r/r
  • 55% wzrost wolumenu paczek kurierskich i minipaczek InPost r/r
  • w szczycie świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do Paczkomatów® wyniosły 67%, a przesyłek kurierskich rekordowe 94,5% i wyniosły razem 10 mln sztuk

Więcej informacji na: www.inpost.pl

Tagi: Inpost Rafał Brzoska
Oceń artykuł:

Źródło: Inpost

INPOST dostarczył 79 milionów paczek w 2018 r.

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.