InPost dostarczył do 10 grudnia 2018 roku już 79 mln paczek, czyli o 49% więcej wobec 2017 roku. Paczkomaty® notowały wzrost 51%, a Kurier InPost o 45%. Dostawa w ciągu 1 dnia (D+1) dotyczyła aż 97,7% przesyłek do Paczkomatów® InPost i paczek kurierskich.
Od 1 do 10 grudnia – czyli w szczycie zamówień przedświątecznych – InPost zanotował rekordową dynamikę dostaw na poziomie 118,36%, w tym Paczkomaty® notowały wzrost o 173,97%, a Kurier InPost o 45,54%.
To jest dla nas rekordowy rok i rekordowy szczyt świąteczny. Mimo, że jesteśmy w pierwszej trójcie największych operatorów logistycznych w Polsce, nadal rośniemy w iście startupowym tempie. Świąteczny pik pokazuje, że rozwijamy się znacznie szybciej niż rynek – zwłaszcza w obszarze Paczkomatów®. Teraz są dni, kiedy dostarczamy nawet 23 paczki na sekundę, czyli ponad 82 000 na godzinę w ciągu 12 godzinnego dnia pracy. 10 grudnia mieliśmy także inną okazję do świętowania – nasz chatbot obsłużył w tym roku milionowe zapytanie. Za pomocą tej aplikacji można szybko i w czasie rzeczywistym uzyskać informację na temat statusu przesyłki. Nasi klienci pokochali to rozwiązanie
– powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.
Przez cały 2018 rok InPost przygotowywał się na zwiększone zapotrzebowanie na usługi logistyczne i prowadził iście szaleńcze tempo inwestycji.
Na koniec 2017 roku mieliśmy niecałe 2700 Paczkomatów®, obecnie jest ich 4300. W tym roku – wliczając soboty, niedziele i święta – stawialiśmy dziennie średnio blisko 5 Paczkomatów® w całej Polsce. Teraz jest ich blisko 1700 więcej niż rok wcześniej. A nie powiedzieliśmy ostatniego słowa, gdyż rok 2018 zamierzamy zakończyć z liczbą 4500 postawionych maszyn. Ostatnio podpisaliśmy umowy partnerskie z dwoma sieciami handlowymi Lidl oraz Dino – więc mogę zapewnić, że na pewno będziemy inwestować nadal
– dodał Rafał Brzoska.
Do obecnego szczytu InPost przygotowywał się przez cały rok intensywnie inwestując – przede wszystkim w rozwój sieci Paczkomatów® InPost, których obecnie w całej Polsce jest już 4300. Na okres szczytu świątecznego firma zwiększyła sieć o 100 samochodów kurierskich i 100 dodatkowych TIRów. Ponadto InPost wprowadza elektryczne samochody dostawcze. Pierwsze dostawy do Paczkomatów® InPost w oparciu o ekologiczną flotę rozpoczęły się już w Krakowie. Do 2020 roku 30% floty InPost będą stanowić samochody elektryczne.
InPost – na mocy porozumień o współpracy – rozpoczął instalację Paczkomatów® InPost przy sklepach Lidl i Dino w całej Polsce. Do końca roku InPost planuje powiększyć infrastrukturę do 4500 Paczkomatów®.
W okresie styczeń – październik 2018 roku InPost dostarczył ponad 61 mln przesyłek, czyli o 53% więcej rok do roku – w tym Paczkomaty® notowały wzrost o 54%, a kurier InPost o 50%. We wrześniu 2018 roku InPost i KKR – amerykańska firma inwestycyjna – zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla InPost w okresie 5,5 roku. Ponadto Advent International i InPost zainwestują w 2018 roku nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich.
Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2018 roku:
Paczkomaty® InPost są drugą najbardziej popularną formą dostaw zakupów w sieci, po dostawach kurierem – wskazuje je aż 48% badanych
InPost Kurier utrzymał ubiegłoroczne trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedził m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx. Usługi kurierskie InPost zanotowały przyrost wskazań o 4 punkty procentowe w stosunku do 2017 roku, co jest sporym osiągnięciem na tak konkurencyjnym rynku
Rośnie także odsetek osób, które dzięki Paczkomatom® wśród form dostawy są motywowane do zakupów – to już 55% (wzrost o 5 punktów procentowych rok do roku).
W 2017 roku InPost zrealizował:
Więcej informacji na: www.inpost.pl