Grupa Redan: 302,9 mln zł przychodów po 9 miesiącach

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-11-05 | 18:30
Grupa Kapitałowa Redan podała wstępne wyniki skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, które narastająco po 9 miesiącach br. wyniosły 302,9 mln zł. Oznacza to 16% wzrost sprzedaży względem porównywalnego okresu 2011 r.
Wypracowana w tym czasie marża handlowa była na poziomie 43%, czyli o ponad 1 p.p. niższa w porównaniu do roku wcześniejszego. Wielkość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży zrealizowanych przez Redan we wrześniu 2012 r. wyniosła 37,7 mln zł i była o 27% wyższa w porównaniu do osiągniętych w tym samym okresie roku poprzedniego. Szacunkowa wielkość skonsolidowanej marży handlowej we wrześniu 2012 r. wyniosła 44% i była niższa od marzy zrealizowanej we wrześniu ubiegłego roku o ponad 4 pp.
Sektor dyskontowy
Sprzedaż sieci dyskontowej TextilMarket we wrześniu 2012 r. wzrosła o 23% r./r. i wyniosła 21,0 mln zł. Narastająco po 9 miesiącach br. poziom sprzedaży wzrósł o 17% w porównaniu do tego okresu 2011 r. i osiągnął 158,1 mln zł. Natomiast szacunkowa marża handlowa w okresie styczeń-wrzesień 2012 wyniosła 39%, czyli o 1 p.p. więcej niż przed rokiem.
- Największym wyzwaniem od początku roku w sieci TextilMarket jest uzyskanie wyższej dynamiki wzrostu sprzedaży niż przyrostu powierzchni sklepów – mówi Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan SA. – We wrześniu osiągnęliśmy to, lecz nie oceniamy, aby był to znak trwałej zmiany tendencji - dodaje.
Sieć Textilmarket na koniec sierpnia składała się z 278 sklepów własnych o łącznej powierzchni 61,4 tys. mkw., co oznacza 19% przyrost powierzchni handlowej.
 
Sektor modowy
We wrześniu wartość sprzedaży Grupy Redan w segmencie fashion wyniosła 16,7 mln zł i wzrosła o 34% r./r. Narastająco sprzedaż sektora modowego za 9 miesięcy wyniosła 144,8 mln zł i wzrosła o 15%. Szacunkowa wielkość marży handlowej w tych miesiącach wyniosła 48%, co w ujęciu r./r. oznacza poziom o 4 p.p. niższy od roku poprzedniego. Natomiast marża handlowa wypracowana we wrześniu br. jest o 12% niższa niż osiągnięta we wrześniu 2011 r.
- Wysoka dynamika sprzedaży w części modowej wynika z niskiego poziomu osiągniętego w tym segmencie w roku poprzednim – zaznacza Kruszyński. - Negatywny wpływ na wynik fashion ma znaczny spadek marży procentowej. Jest on efektem m.in. dostępnej jeszcze we wrześniu wyprzedaży oferty wiosenno-letniej, ale przede wszystkim byliśmy zmuszeni obniżać ceny w celu stymulacji sprzedaży kolekcji jesień/zima, która była kolekcją lepszą jakościowo, czyli droższą w zakupie, ale klienci nie zaakceptowali zaproponowanych przez nas wyższych cen sprzedaży - podkreśla.
W sieci sprzedaży marek modowych: Top Secret, Troll i Drywash w Polsce i za granicą na koniec sierpnia funkcjonowało 220 sklepów własnych i franczyzowych o łącznej powierzchni 35,1 tys. mkw., co oznacza wzrost powierzchni handlowej o 15% w porównaniu do roku 2011.
Zobacz sklepy Top Secret w centrach handlowych
Zobacz kolekcje marki Top Secret
Zobacz sklepy Troll w centrach handlowych
Zobacz kolekcje marki Troll
Zobacz kolekcje marki Drywash
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Grupa Redan: 302,9 mln zł przychodów po 9 miesiącach

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.