Grupa Kapitałowa Redan podała wstępne wyniki skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, które narastająco po 9 miesiącach br. wyniosły 302,9 mln zł. Oznacza to 16% wzrost sprzedaży względem porównywalnego okresu 2011 r.
Wypracowana w tym czasie marża handlowa była na poziomie 43%, czyli o ponad 1 p.p. niższa w porównaniu do roku wcześniejszego. Wielkość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży zrealizowanych przez Redan we wrześniu 2012 r. wyniosła 37,7 mln zł i była o 27% wyższa w porównaniu do osiągniętych w tym samym okresie roku poprzedniego. Szacunkowa wielkość skonsolidowanej marży handlowej we wrześniu 2012 r. wyniosła 44% i była niższa od marzy zrealizowanej we wrześniu ubiegłego roku o ponad 4 pp.
Sektor dyskontowy
Sprzedaż sieci dyskontowej TextilMarket we wrześniu 2012 r. wzrosła o 23% r./r. i wyniosła 21,0 mln zł. Narastająco po 9 miesiącach br. poziom sprzedaży wzrósł o 17% w porównaniu do tego okresu 2011 r. i osiągnął 158,1 mln zł. Natomiast szacunkowa marża handlowa w okresie styczeń-wrzesień 2012 wyniosła 39%, czyli o 1 p.p. więcej niż przed rokiem.
-
Największym wyzwaniem od początku roku w sieci TextilMarket jest uzyskanie wyższej dynamiki wzrostu sprzedaży niż przyrostu powierzchni sklepów – mówi Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan SA. –
We wrześniu osiągnęliśmy to, lecz nie oceniamy, aby był to znak trwałej zmiany tendencji - dodaje.
Sieć Textilmarket na koniec sierpnia składała się z 278 sklepów własnych o łącznej powierzchni 61,4 tys. mkw., co oznacza 19% przyrost powierzchni handlowej.
Sektor modowy
We wrześniu wartość sprzedaży Grupy Redan w segmencie fashion wyniosła 16,7 mln zł i wzrosła o 34% r./r. Narastająco sprzedaż sektora modowego za 9 miesięcy wyniosła 144,8 mln zł i wzrosła o 15%. Szacunkowa wielkość marży handlowej w tych miesiącach wyniosła 48%, co w ujęciu r./r. oznacza poziom o 4 p.p. niższy od roku poprzedniego. Natomiast marża handlowa wypracowana we wrześniu br. jest o 12% niższa niż osiągnięta we wrześniu 2011 r.
- Wysoka dynamika sprzedaży w części modowej wynika z niskiego poziomu osiągniętego w tym segmencie w roku poprzednim – zaznacza Kruszyński. -
Negatywny wpływ na wynik fashion ma znaczny spadek marży procentowej. Jest on efektem m.in. dostępnej jeszcze we wrześniu wyprzedaży oferty wiosenno-letniej, ale przede wszystkim byliśmy zmuszeni obniżać ceny w celu stymulacji sprzedaży kolekcji jesień/zima, która była kolekcją lepszą jakościowo, czyli droższą w zakupie, ale klienci nie zaakceptowali zaproponowanych przez nas wyższych cen sprzedaży - podkreśla.
W sieci sprzedaży marek modowych: Top Secret, Troll i Drywash w Polsce i za granicą na koniec sierpnia funkcjonowało 220 sklepów własnych i franczyzowych o łącznej powierzchni 35,1 tys. mkw., co oznacza wzrost powierzchni handlowej o 15% w porównaniu do roku 2011.
Zobacz sklepy Top Secret w centrach handlowych
Zobacz kolekcje marki Top Secret
Zobacz sklepy Troll w centrach handlowych
Zobacz kolekcje marki Troll
Zobacz kolekcje marki Drywash
Tagi: