Największe centrum handlowe w Częstochowie zanotowało wzrost liczby klientów w lutym, w stosunku do tego samego okresu przed rokiem. I to pomimo obowiązującego zakazu handlu w niedzielę i święta oraz mniejszej liczby dni handlowych.
Chociaż luty liczył sobie raptem 28 dni, z czego tylko 25 to dni handlowe, Galeria Jurajska zanotowała w nim aż 2% wzrost odwiedzin, w stosunku do takiego samego, również rekordowego okresu przed rokiem, kiedy to jeszcze nie obowiązywała ustawa ograniczająca handel w niedziele.
Luty zamykamy z mocnym wynikiem i bardzo dobrą prognozą dla kolejnych miesięcy i całego roku. Widzimy, jak pomimo ograniczeń, systematycznie rośnie liczba klientów, nie tylko w dni handlowe, ale także w wolne niedziele, w które zawsze jesteśmy czynni
– mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej.
Jego zdaniem na lutowy wynik wpłynęło kilka kluczowych czynników. Od stycznia Galeria Jurajska realizuje projekt Niedzielnego Centrum Rozrywki. Łącząc ofertę m.in. 18 restauracji i kawiarni, kina, fitness klubu i kids play, tworząc tym samym najszerszą w mieście propozycję spędzenia czasu wolnego w niedzielę niehandlową.
Efekt? Tylko w styczniu i lutym liczba odwiedzających centrum w niedzielę wzrosła o ponad 100% A to dopiero początek. Bo jak podkreślają przedstawiciele Jurajskiej, mieszańcy regionu zaczynają się przyzwyczajać do tego, że Jurajska jest czynna w każdą niedzielę.
W tym roku intensywnie promujemy się jako obiekt nie tylko czynny w każdą niedzielę, ale także bardzo aktywny. W każdą niedzielę naszym klientom proponujemy ponad 100 stałych atrakcji, a do tego specjalne wydarzenia np. bezpłatne warsztaty. Pierwsze efekty tego widzimy zarówno w frekwencji jak i w stopniowym wzroście niedzielnych obrotów najemców
– mówi Bugajczyk.
Niedzielny ruch – zdaniem Bugajczyka – ma szansę wzrosnąć w kolejnych miesiącach.
W galerii właśnie został otwarty sklep spożywczy czynny w niedzielę. Przed nami także sezon, w czasie którego klienci będą mogli korzystać w pełni m.in. z uroków miejskiego ogrodu nad Wartą, placów zabaw i boiska. To stworzy kolejne powody do wizyty i nakręci ruch
– mówi.
Nie bez znaczenia jest sama oferta Galerii Jurajskiej. Centrum handlowe, jako jedno z nielicznych w regionie, jest dziś w 100% wynajęte, a ostatnie lata przyniosły w nim kilkadziesiąt nowych otwarć sklepów, których do tej pory brakowało w regionie.
Obecne w galerii marki również rozwinęły swoje sklepy. W minionym roku powiększył się m.in. sklepy należące do LPP. To sprawiło, że do galerii zaczęli ściągać nie tylko częstochowianie, ale także mieszkańcy ościennych miast, a nawet miast z sąsiadujących województw.
Działamy na coraz szerszym zasięgu, jesteśmy dziś zauważani przez klienta daleko poza Częstochową. Oferta jaką udało się nam stworzyć, mocno oparta na topowych markach odzieżowych i lifestyle przyciąga, ale także, co równie ważne, buduje lojalność klienta, który wszystko co niezbędne znajduje pod jednym dachem
– dodaje dyrektor obiektu.
To jak dużym uznaniem cieszy się oferta Jurajskiej widać najlepiej widać po tym, jak dziś rozłożył się niedzielny ruch w galerii.
W lutym w piątki zanotowaliśmy aż 6% wzrost klientów versus ten sam okres rok temu. Z kolei w soboty aż 27%. Zyskały także pozostałe dni handlowe
– podaje Bugajczyk.
Ale wpływ na popularność galerii, nie tylko w lutym, ma także otoczenie zakupowe, jakie stworzyła klientom Jurajska. Ostatnie lata pociągły za sobą kilkadziesiąt znaczących modernizacji, w efekcie których centrum handlowe jest dziś niezwykle przyjazne całym rodzinom.
Klienci postrzegają Jurajską nie tylko poprzez sklepy i ofertę, ale także poprzez otoczkę, jaką im tworzymy. Staramy się nieustannie podnosić komfort robienia zakupów np. poprzez modernizację pasaży, nowe strefy wypoczynkowe czy udogodnienia dla osób z dziećmi. To sprawia, że klient chętniej nas wybiera
– dodaje.
W opinii przedstawicieli Jurajskiej, zaprocentować mogła także nowa kampania galerii.
Od stycznia promujemy się nową bardzo wyrazistą linią kreatywną, której towarzyszą sezonowe kampanie wspierające wydarzenia. W efekcie tego jesteśmy bardzo zauważalni na mieście, zwłaszcza z kampanią nowych kolekcji i Centrum Niedzielnej Rozrywki
– mówi Violetta Dziubin-Łuszyczk, Dyrektor Marketingu Galerii Jurajskiej.