Nagrody Eurobuild Awards przyznawane są w czterech głównych kategoriach:
1.
Nagroda za całokształt osiągnięć – przyznawana jest osobie, której dokonania są wysoko oceniane przez przedstawicieli rynku nieruchomości i budownictwa. Przy dokonywaniu wyboru pod uwagę brane są: życiowe osiągnięcia, droga do sukcesu oraz wkład włożony w rozwój polskiego rynku nieruchomości. Laureatami tej nagrody są bez wątpienia postaci wybitne.
2.
Nagrody najemców – zwycięskie obiekty zostaną wyłonione na podstawie wyników ankiety przeprowadzonej przez Millward Brown SMG/KRC wśród najemców biur, centrów handlowych oraz magazynów. W badaniu ocenianych jest: 60 budynków biurowych, 35 centrów handlowych i 20 magazynów w całej Polsce.
3.
Nagrody rynku – zwycięskie projekty/firmy zostaną wybrane przez jury składające się z profesjonalistów posiadających rozległą wiedzę na temat danego sektora lub kategorii. Nie ma limitu liczby członków jury dla każdej kategorii. Statystyki dotyczące zgromadzonego grona są imponujące: w 2010 roku zebraliśmy 105 członków jury, a w 2011 roku było ich już 177.
4.
Nagrody publiczności – głosowanie odbędzie się podczas uroczystej gali w warszawskim hotelu Hilton.
Nagrody Eurobuild Awards to unikatowa inicjatywa, która w krótkim czasie wpisała się w kalendarz najważniejszych wydarzeń w branży nieruchomości. Dzięki nowej formule przyznawania nagród (najlepsze firmy/projekty wybiera nie tylko jury, ale także użytkownicy nieruchomości) dwie poprzednie edycje zdobyły uznanie szerokiego grona przedstawicieli rynku nieruchomości i budownictwa, co świadczy o potrzebie istnienia takiego projektu. Eurobuild Awards wskazuje liderów, wyznacza trendy oraz prezentuje mocne strony rynku. Tegoroczna gala również będzie wydarzeniem na dużą skalę.
W wydarzeniu będzie uczestniczyć blisko 700 gości – czołowi przedstawiciele rynku nieruchomości.
Nagrody Eurobuild Awards są podsumowaniem aktywności rynku nieruchomości, a katalog Eurobuild Awards, wydawany specjalnie na tę okazję, stanowi podsumowanie wydarzenia i w całości poświęcony jest temu projektowi. W katalogu opublikowany zostanie raport z badania Millward Brown SMG/KRC, na podstawie którego wyłoniono zwycięzców w kategorii Nagrody najemców. Znajdą się tam również sylwetki zwycięzców, członków jury oraz projekty nominowane w poszczególnych kategoriach.
Szczegółowe informacje o projekcie znajdują się na stronie www.eurobuildawards.com.
Patronem medialny wydarzenia został m.in. portal i miesięcznik
Galeriehandlowe.pl.