Empik skupia na Facebooku już 250 tysięcy fanów. Tylu lubiących udało się zgromadzić marce w ciągu niespełna 3 lat obecności na tej platformie społecznościowej. Profil Empiku zajmuje 1. miejsce pod względem liczby fanów w rankingu polskich fan page’y w branżach: księgarnie, a także sklepy wysyłkowe. W ramach świętowania ćwierć miliona fanów, Empik zaprasza internautów do zabawy w grę „Kulturożerca”.
Strategia dotycząca komunikacji z odbiorcami poprzez Facebook powstała in-house – jej autorem, a także wyłącznym realizatorem jest Dział PR i Eventów Spółki. Empik nie korzysta ze wsparcia agencji przy codziennym kreowaniu contentu i jego obsłudze na facebookowym profilu, natomiast współpracuje na stałe z agencją Socializer w zakresie tworzenia specjalnych aplikacji czy zakładek.
-
Więcej kreatywnego, ciekawego, angażującego contentu, a mniej tradycyjnego marketingu – to nasza dewiza. Facebook dla marki Empik to przede wszystkim narzędzie wizerunkowe a nie wyłącznie kanał wsparcia sprzedaży – podkreśla Monika Marianowicz, menadżer działu PR i eventów w Empiku. –
Stawiamy na pogłębianie relacji odbiorców z marką poprzez rozmowy i dyskusje o szeroko rozumianej kulturze i rozrywce, nawiązujemy do ich pasji, zainteresowań, staramy się z nimi zaprzyjaźnić. Niezwykle ważne jest dla nas również odpowiadanie na bieżąco na pytania odbiorców, które pojawiają się na naszym wall’u - dodaje.
Empik na Facebooku to przede wszystkim gorące newsy ze świata kultury i rozrywki, informacje o nowościach i premierach wydawniczych. Fani marki są na bieżąco informowani o akcjach promocyjnych zarówno w salonach, jak i w sklepie internetowym www.empik.com. Regularnie organizowane są konkursy (za pomocą aplikacji: „Kulturalne rozgrywki”), w których można wygrać książki, płyty z muzyką i filmami (często z autografami twórców) oraz bilety na wydarzenia, których patronem jest Empik. Wszystkie spotkania autorskie, koncerty, warsztaty, itp.w Empikach są anonsowane w zakładce „Wydarzenia”, dzięki czemu fani z wyprzedzeniem mogą zaplanować swoją wizytę w salonie i spotkanie z ulubionym twórcą.
Empik przeprowadza za pośrednictwem Facebooka dodatkowe akcje. Konkurs dla muzycznych debiutantów „Make More Music” jest w całości realizowany za pomocą specjalnej aplikacji. Jej użytkownicy w prosty sposób mogą zamieszczać nagrania video oraz oddawać głosy na wybrane utwory. W przypadku części promocji wykorzystywana jest też specjalna aplikacja rabatowa „Pobierz Kupon”, która pozwala wydrukować specjalny kupon zniżkowy (promocyjny) do realizacji w salonach Empik.
Z okazji przekroczenia liczby 250 tysięcy fanów, Empik przygotował grę pod nazwą „Kulturożerca”. Gracz poruszając się po labiryncie regałów salonu Empik, musi jak najszybciej zebrać pojawiające się na planszy przedmioty. Każdego dnia są to inne produkty: książki, płyty z muzyką, filmy, gadżety oraz gazety. Osoby, które uzyskają najlepszy wynik po pięciu dniach rywalizacji otrzymają karty prezentowe Empiku.
Zobacz salony Empik w centrach handlowych
Tagi: