Co powinien oferować nowoczesny system do obsługi programów lojalnościowych?

2020-10-02 | 09:00

W ostatnich latach programy lojalnościowe przeszły znaczącą ewolucję. Czas długiego i żmudnego zbierania punktów opartego wyłącznie na sprzedaży dobiegł końca. Trendy, które obecnie dominują, wymagają od marek bardziej kreatywnego podejścia, a jednym z kluczowych czynników jest wybór odpowiedniego systemu lojalnościowego. Co powinien oferować taki system, aby program lojalnościowy mógł okazać się sukcesem? Pokazujemy to na przykładzie platformy Loyalty Starter

Aplikacja mobilna
Dla większości osób noszenie kart plastikowych w portfelu jest największą trudnością i problemem wynikający z uczestnictwa w programie lojalnościowym. Rozwiązanie tego problemu stanowią aplikacje mobilne, zapewniające uczestnikom programu stały i wygodny dostęp do własnego konta, katalogu nagród i aktualnych promocji.
Jest to obecnie najsilniejszy z trendów i trudno wyobrazić sobie nowoczesny program lojalnościowy pozbawiony tych możliwości. W Loyalty Starter doskonale to rozumiemy, dlatego jednym ze standardowych elementów naszej platformy jest personalizowana aplikacja mobilna dla uczestników programu.

Nagrody elektroniczne
Niezwykle istotnym elementem skutecznego programu lojalnościowego jest natychmiastowa gratyfikacja jego uczestników. Klienci oczekują realnych korzyści, tu i teraz. W Loyalty Starter rozwiązaliśmy ten problem, dając możliwość wykorzystania nagród elektronicznych (np. voucherów do sklepów i usług internetowych). Dystrybucja tego typu nagród jest automatyczna i bezobsługowa, koszty magazynowania i wysyłki zerowe, a gratyfikacja uczestników odbywa się w czasie rzeczywistym.

Personalizacja
Programy lojalnościowe stanowią narzędzie, które marki wykorzystają m.in. do badania preferencji zakupowych swoich klientów. Późniejsza personalizacja oferty w oparciu o te dane umożliwia ogólne zwiększenie sprzedaży. Loyalty Starter wspiera te procesy, umożliwiając segmentację uczestników programu (np. na podstawie ich zachowań lub preferencji zakupowych) oraz personalizację udostępnianych im treści (np. ofert, nagród czy konkursów).

Automatyzacja
Aby program lojalnościowy skutecznie realizował stawiane przed nim cele, duża część jego zadań powinna zostać zautomatyzowana. Z tego powodu platforma Loyalty Starter została wyposażona w API umożliwiające integrację z dowolnym systemem IT (np. z systemem sprzedażowym) oraz mechanizm Marketing Automation, pozwalający na automatyzację scenariuszy biznesowych dotyczących programu lojalnościowego (np. wysyłkę wiadomości z życzeniami urodzinowymi lub przyznanie punktów za rozwiązanie quizu). Możliwości w tym zakresie są nieograniczone.

Funkcje budujące zaangażowanie klientów
Czy w dzisiejszych czasach do budowania lojalności klientów wystarczą schodki rabatowe lub atrakcyjny katalog nagród? Absolutnie nie. Obecnie uwagę uczestników programów lojalnościowych zdobywa się za pomocą narzędzi takich jak grywalizacja, CSR, konkursy czy systemy rekomendacji. Aby dowiedzieć się więcej na temat tych rozwiązań i poszukać wartościowych inspiracji, zapraszamy na stronę i bloga Loyalty Starter.

Tagi: IBSO Loyalty Starter
Oceń artykuł:

Fot: IBSO Źródło: IBSO

Co powinien oferować nowoczesny system do obsługi programów lojalnościowych?

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.