W ramach XI edycji kampanii „Zbieramy Krew dla Polski” ponad 2 600 dawców oddało blisko 1 200 litrów krwi. W ciągu 11 lat kampanii realizowanej przez Grupę Muszkieterów, zarządzającą sieciami Intermarché i Bricomarché, wraz z Polskim Czerwonym Krzyżem zebrano jej natomiast łącznie blisko 16 000 litrów od ponad 35 000 dawców.
26 października świętowaliśmy Światowy Dzień Donacji i Transplantacji. Jego ideą jest popularyzacja oddawania krwi, narządów, a także krwiotwórczych komórek macierzystych. Grupa Muszkieterów, we współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem, już od 11 lat organizuje kampanię „Zbieramy Krew dla Polski”, by przełamać obawy Polaków oraz zachęcić ich do wspierania honorowego krwiodawstwa.
– Mimo ogromnego postępu technologii i medycyny, nikt nie wynalazł syntetycznego odpowiednika krwi. Jej przetoczenie jest czasami jedyną możliwością na uratowanie życia lub zdrowia. Właśnie dlatego bardzo dziękujemy wszystkim dawcom oraz organizatorom, którzy przez 11 lat kampanii „Zbieramy Krew dla Polski” działali na rzecz honorowego krwiodawstwa. W tym czasie udało nam się zebrać blisko 16 000 litrów krwi. Razem osiągnęliśmy ogromny sukces!
– mówi Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów.
Od maja do września 2018 r. ambulanse Regionalnych Centrów Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa pojawiały się na parkingach przed sklepami Intermarché i Bricomarché w całej Polsce. W 107 miastach 15 polskich województw przeprowadzono łącznie 129 zbiórek krwi. Akcjom towarzyszyły także liczne konkursy, pokazy straży pożarnej i ratownictwa medycznego oraz pokazy udzielania pierwszej pomocy.