Biedronka umacnia pozycję rynkową po 9 miesiącach działalności

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-10-26 | 10:30
Pierwsze 9 miesięcy 2012 r. było dla Grupy Jeronimo Martins i Jeronimo Martins Polska kolejnym okresem dynamicznego wzrostu. Pomimo trudniejszych warunków makroekonomicznych w Polsce i Portugalii, skonsolidowana sprzedaż wzrosła w pierwszych 9 miesiącach br. o 8,7% osiągając wartość 7,95 mld euro.
Dobry rezultat jest wynikiem konsekwentnego rozwoju sieci Biedronka, a także wzrostu udziałów w rynku portugalskim. Skonsolidowana sprzedaż Biedronki w pierwszych 9 miesiącach wzrosła o blisko 18% w porównaniu z analogicznym okresem 2011 r. i wyniosła 20,46 mld zł, natomiast sprzedaż LFL wzrosła w pierwszych 9 miesiącach br. o 6,5%. Obroty sieci Biedronka stanowiły 61,2% całkowitych obrotów Grupy Jeronimo Martins.
Pierwsze 9 miesięcy 2012 roku upłynęły dla sieci Biedronka pod znakiem realizacji planu zmiany aranżacji sklepów. Realizacja zamierzeń nie przeszkodziła sieci Biedronka w osiągnięciu znaczącego wzrostu sprzedaży i jednoczesnej kontynuacji planu otwarcia 250 nowych sklepów w 2012 r. 8 października br. otwierając w Łodzi swój 2000 sklep, sieć Biedronka położyła kolejny kamień milowy na drodze rozwoju w Polsce.
Przewidując trendy konsumenckie i szybko reagując na potrzeby polskich konsumentów sieć Biedronka umocniła w ciągu 9 miesięcy br. swoją pozycję, jako preferowanego sklepu spożywczego w Polsce i wzmocniła fundamenty do dalszego wzrostu.
- Dobre wyniki za dziewięć miesięcy 2012 r. potwierdzają, że sieć Biedronka umacnia pozycję lidera oraz relacje z polskimi klientami. Konsekwentnie i niezależnie od koniunktury realizujemy strategię, której głównymi filarami są: oferowanie produktów w codziennie niskich cenach, postawienie na współpracę z polskimi producentami i polskie produkty oraz dążenie, aby sklepy sieci Biedronka były jak najbliżej naszych klientów. Model biznesowy sklepów Biedronka i ich mocna pozycja stanowią wystarczającą przesłankę do tego, aby oczekiwać kontynuacji pozytywnych wyników w całym roku 2012. Jest to dla nas szczególny okres. Zakończony został proces zmiany aranżacji  sklepów, wychodzący naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów. Otworzyliśmy także dwutysięczną placówkę w Polsce i konsekwentnie realizować będziemy nasz priorytet, którym pozostaje otwarcie 3000 lokalizacji do końca 2015 r. – mówi Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci sklepów Biedronka.
Wyniki uzyskane przez Biedronkę w pierwszych 9 miesiącach 2012 r. potwierdzają rolę działalności w Polsce, jako głównego źródła wzrostu całej Grupy Jeronimo Martins. Program inwestycyjny Grupy Jeronimo w całym roku 2012 r. ma osiągnąć wartość około 650 mln euro, z czego ok. 80% zainwestowane zostanie w Polsce.
Zobacz sklepy Biedronka w centrach handlowych
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2012-08-30 do 2012-08-30

Zobacz także

Biedronka umacnia pozycję rynkową po 9 miesiącach działalności

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.