Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka, opublikował wstępne wyniki sprzedażowe za rok 2018. W ubiegłym roku Biedronka odnotowała sprzedaż w wysokości 11,7 mld euro, co oznacza wzrost sprzedaży LfL o 2,7 proc. (1,2 proc. wzrostu w samym czwartym kwartale). Sieć otworzyła 122 nowe sklepy, jednocześnie zamykając 45 nierentownych lokalizacji – sieć powiększyła się netto o 77 placówek i miała na koniec roku 2,9 tys. sklepów.
Biedronka kontynuuje poszukiwania atrakcyjnych lokalizacji i wierzy, że elastyczność konceptu pozwoli sieci wykorzystać większość nadarzających się okazji ekspansji.
W trudnym otoczeniu konkurencyjnym Biedronka koncentrowała się na konsumentach i zwiększyła udziały w rynku. Udało się ograniczyć wpływ zakazu handlu, który skutkował dodatkowymi 21 dniami bez handlu, z jednoczesnym utrzymaniem efektywności operacyjnej i zyskowności – czytamy w komunikacie firmy.
Sprzedaż całej Grupy Jeronimo Martins wzrosła w 2018 r. o 6,5% r/r i wyniosła 17,3 mld euro.
Hebe osiągnęło sprzedaż w wysokości 207 mln euro (wzrost o 24,7 proc. w euro i o 25 proc. w złotówkach). Sieć Hebe otworzyła w ubiegłym roku 51 nowych drogerii, zamykając 3. Sieć powiększyła się netto o 48 lokalizacji. No koniec roku sieć Hebe liczyła 30 aptek i 200 drogerii, spośród których 21 ma w ofercie także farmaceutyki.