W dniach z 3 na 4 listopada (z soboty na niedzielę) powinna rozpocząć się skomplikowana logistycznie, ale jednocześnie bardzo efektowna i widowiskowa akcja związana z zamontowaniem czterech stalowych kratownic nad peronami I, II i III na dworcu kolejowym Poznań Główny. Równolegle z pracami przy budowie parkingu trwa mocno zaawansowana budowa centrum handlowego Poznań City Center.
Do akcji "kratownica" użyty zostanie Hercules, jeden z największych dźwigów w Polsce - Terex Demag CC2500 mogący udźwignąć 500-tonowy ciężar. Od kilku dni stoi już zmontowany i gotowy do wykonania zadania. Cała operacja, która rozpocznie się w nocy z soboty na niedzielę ( 3/4 listopada) będzie trwała kilka dni. Z uwagi na wymogi bezpieczeństwa, na konieczność wyłączenia trakcji elektrycznej i przerzucenia pociągów na perony IV, V i VI prace prowadzone będą w nocy. Stalowe, ważące po ok. 120 ton (każda) kratownice to nic innego jak most łączący ze sobą dwa fragmenty trzypoziomowego parkingu na tysiąc aut, budowanego w bezpośrednim sąsiedztwie nowego dworca kolejowego. Cztery kratownice posadowione zostaną na betonowych słupach nad przejściami podziemnymi, gdzie nie można było zbudować tradycyjnych fundamentów (stąd kratownice).
Równolegle z pracami przy budowie parkingu trwa mocno zaawansowana budowa centrum handlowego Poznań City Center i nowego dworca autobusowego PKS. Na koniec 2012 roku inwestor, węgierska spółka TriGranit Development Corporation, planuje doprowadzenie całej budowli do stanu surowego otwartego. Oddanie do użytku Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego zaplanowano na IV kwartał 2013 roku.
Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź więcej informacji o centrach handlowych w budowie
Tagi: