Dane z badania GfK Consumer Life potwierdzają, iż polscy konsumenci poszukują wszelkich sposobów ułatwiania sobie życia. Już około 40 proc. konsumentów deklaruje, że zawsze szuka w tym zakresie ułatwień, jeszcze więcej badanych deklaruje, iż co najmniej raz w tygodniu je „w biegu”, czy to idąc, czy jedząc przy biurku lub za kierownicą. To oznacza zapotrzebowanie na łatwe w transporcie, niepsujące się poza lodówką, gotowe do spożycia i niebrudzące produkty. Banan i jabłko odpowiadają na te potrzeby i być może częściej służą jako zdrowa przekąska.
Coraz więcej gospodarstw domowych kupuje owoce egzotyczne. W okresie ostatnich 12 miesięcy znacznie więcej konsumentów niż w odpowiadającym okresie roku poprzedniego kupiło awokado, owoce sharon/kaki, mango oraz limonki. W wartościach absolutnych największy wzrost wolumenu zanotowały największe kategorie owoców – jabłka i banany, jednak najbardziej znaczący wzrost procentowy można zaobserwować wśród owoców egzotycznych, takich jak np. awokado, mango i limonka, które zanotowały wzrost wolumenu w przedziale od 33 do 47 proc.
W omawianym okresie największa część wolumenu owoców została kupiona w dyskontach – około 38 proc. W sklepach sieci Biedronka kupiono ponad 25 proc. wolumenu owoców. Ponad dwa razy mniej wolumenu owoców niż w dyskontach kupiono w supermarketach (17 proc.) i hipermarketach (14 proc.). Kanałami, w których sprzedaż owoców wciąż rośnie są dyskonty, sklepy wielobranżowe i supermarkety. Wzrost tych kanałów odbywa się kosztem sklepów spożywczych oraz hipermarketów.