Według ostatnich danych, około 60 proc. producentów słodyczy w Polsce uważa, że konsumpcja produktów typu light zdecydowanie wzrośnie w najbliższych kilku latach.
– Następuje zmiana w zachowaniach i preferencjach konsumentów, którzy dokonują w sklepach coraz bardziej świadomych wyborów. Coraz większą uwagę zwracają na obecność naturalnych składników i zdrowe dodatki. Jest to również zgodne ze światowymi trendami w konsumpcji słodyczy – mówi Bogna Zasadzka.
Dodatkowo, producenci i dystrybutorzy dostrzegają znaczenie alternatywnych kanałów dystrybucji. Główne kanały będą stanowiły supermarkety, hipermarkety i dyskonty, jednakże rosnące grono bardziej wymagających konsumentów będzie poszukiwać słodyczy w miejscach ze zdrową żywnością lub wyspecjalizowanych sklepach. Producenci słodyczy coraz częściej podkreślają również stosowanie najwyższej jakości surowców czy tradycyjnych, rzemieślniczych metod produkcji.
– Trendy te znajdą swoje odbicie w ofercie skierowanej do polskich konsumentów, których zdecydowana większość uważa, że obecny asortyment słodyczy nie jest wystarczający. Możemy więc spodziewać się nowych smaków, rodzajów opakowań, wariantów sezonowych czy limitowanych edycji. Niewykluczone, że większym zainteresowaniem będą cieszyły się również wyroby luksusowe – zauważa Bogna Zasadzka.