Jedno rozwiązanie, wiele funkcji
Czas się bać? Według ekspertów najlepszą odpowiedzią na rosnące oczekiwania rynku jest korzystanie z funkcjonalnych rozwiązań cyfrowych. O tym, w jaki sposób technologia może wspierać biznes, na podstawie własnych doświadczeń opowiedzieli przedstawiciele firmy Inter Cars. Wdrażana przez nią aktualnie wielokanałowa platforma sprzedaży i komunikacji B2B, oparta na SAP Hybris Commerce w chmurze, ma docelowo objąć 100 000 warsztatów partnerskich w 16 krajach. Projekt prowadzony przez Partnera SAP - firmę e-point - to największa taka inicjatywa w Europie.
- Skala jest imponująca: mowa nie tylko o 100 000 warsztatów w 16 krajach, ale i 1,7 mln produktów w bazie Inter Cars, 7 000 kategorii produktowych czy 70 mln wariantów produktów i pojazdów. System pozwala też personalizować koszty, co oznacza 170 mld indywidualnych cen. Firma postawiła ambitny cel: dostarczenie pracownikom warsztatów najlepszego na rynku narzędzia do wyszukiwania i zamawiania części. Oferuje ono klientom B2B najwyższej klasy omnikanałowe Customer Experience, jakie znamy z aplikacji dla klientów B2C. Osiągnęliśmy to m.in. dzięki zaangażowaniu zespołu CX przez cały czas trwania projektu oraz zastosowaniu rozwiązania chmurowego
- mówi Norbert Pabiś, Prezes Zarządu e-point.
Platforma e-commerce dla Inter Cars została zaprojektowana w taki sposób, by spełniać kilka funkcji. Z jednej strony jest ona dostosowana do potrzeb pracowników warsztatów. To osoby potrzebujące zamówić wybraną część samochodową możliwie szybko, by zadowolić swoich klientów. Drugą grupę stanowią konsultanci Inter Cars, od których oczekiwane jest szybkie doradztwo w bezpośrednim kontakcie z klientem. Dzięki odpowiedzi na potrzeby tych dwóch grup, Inter Cars i jego partnerzy są w stanie dostarczać klientom docelowym usługi na bardzo wysokim poziomie.
- Każdy element platformy został dopasowany do specyfiki pracy w warsztacie samochodowym. Pracownik może wygodnie znaleźć odpowiedni produkt, korzystając m.in. z wyszukiwania graficznego czy dedykowanych wyszukiwarek. Warto też zaznaczyć, że proces zamawiania łączy kanały online i offline. Ponieważ czasem wybór części czy domknięcie zamówienia wymagają konsultacji z opiekunem klienta, zastosowaliśmy unikatową funkcję Assisted Service Module. Dzięki niemu konsultanci Inter Cars mogą zalogować się na konta pracowników warsztatów i zobaczyć dokładnie to, co widzi konkretny użytkownik. Mogą też dodać produkty do koszyka czy włączyć rabat podczas rozmowy. To optymalizuje proces dla obu stron i oferuje zupełnie nową jakość obsługi
- podkreśla Marek Sodolski, Sales & Marketing Vice President e-point.
Dobra relacja wsparta technologią
Działania podjęte przez Inter Cars to tylko jeden z przykładów wykorzystania technologii dla wsparcia rozwoju biznesu poprzez pozytywne doświadczenia klientów, a w tym przypadku - pracowników firmy i współpracujących z nią warsztatów samochodowych. Vision Express, lider branży optycznej w Polsce, w celu poprawy jakości relacji z użytkownikami okularów, wdraża wielokanałową platformę zarządzania relacjami SAP Hybris Commerce. W ramach projektu uruchomia m.in. lokalizatory sklepów, system umawiania wizyt online oraz mechanizm preselekcji i rezerwacji oprawek okularów.
Skandynawska firma Ruukki, oferująca produkty i usługi dla budownictwa, zdecydowała się również na wykorzystanie technologii SAP. Wdrożenie platformy SAP Hybris dało jej pracownikom wgląd w proces sprzedaży na każdym jego etapie, pozwalając szybciej i trafniej podejmować decyzje, obsługiwać większą liczbę zamówień i kontaktować się z partnerami handlowymi. Z kolei Sun Garden – producent materacy, łóżek kontynentalnych i akcesoriów ogrodowych, buduje lojalność klientów dzięki wdrożeniu platformy, umożliwiającej im wielokanałowy kontakt z przedstawicielami biznesu.
W świetle wejścia w życie przepisów RODO, na znaczeniu zyskuje zagadnienie zarządzania dostępem i identyfikacją klienta. Wraz z integracją nowo przejętej firmy Gigya, SAP oferuje klientom rozwiązania wspomagające ich w uzyskaniu przejrzystości i kontroli nad swoimi danymi. Dzięki efektywnej funkcjonalności zarządzania rejestracją, preferencjami dotyczącymi zgód i profilami, pomaga sprostać wymaganiom zmieniających się przepisów dotyczących prywatności i ochrony danych.
Wśród marek, które zaprezentowały się na SAP Hybris Day 2018, znalazły się m.in. Inter Cars, Ruukki, Sun Garden i CCC. Gościem specjalnym konferencji był Rahim Blak, ekstrawertyczny przedsiębiorca i mówca technologiczny.