SAP: 76% Polaków chętnie dzieli się danymi przy zakupach w sieci

2018-03-29 | 08:00

Jedno rozwiązanie, wiele funkcji
Czas się bać? Według ekspertów najlepszą odpowiedzią na rosnące oczekiwania rynku jest korzystanie z funkcjonalnych rozwiązań cyfrowych. O tym, w jaki sposób technologia może wspierać biznes, na podstawie własnych doświadczeń opowiedzieli przedstawiciele firmy Inter Cars. Wdrażana przez nią aktualnie wielokanałowa platforma sprzedaży i komunikacji B2B, oparta na SAP Hybris Commerce w chmurze, ma docelowo objąć 100 000 warsztatów partnerskich w 16 krajach. Projekt prowadzony przez Partnera SAP - firmę e-point - to największa taka inicjatywa w Europie.

- Skala jest imponująca: mowa nie tylko o 100 000 warsztatów w 16 krajach, ale i 1,7 mln produktów w bazie Inter Cars, 7 000 kategorii produktowych czy 70 mln wariantów produktów i pojazdów. System pozwala też personalizować koszty, co oznacza 170 mld indywidualnych cen. Firma postawiła ambitny cel: dostarczenie pracownikom warsztatów najlepszego na rynku narzędzia do wyszukiwania i zamawiania części. Oferuje ono klientom B2B najwyższej klasy omnikanałowe Customer Experience, jakie znamy z aplikacji dla klientów B2C. Osiągnęliśmy to m.in. dzięki zaangażowaniu zespołu CX przez cały czas trwania projektu oraz zastosowaniu rozwiązania chmurowego

- mówi Norbert Pabiś, Prezes Zarządu e-point.

Platforma e-commerce dla Inter Cars została zaprojektowana w taki sposób, by spełniać kilka funkcji. Z jednej strony jest ona dostosowana do potrzeb pracowników warsztatów. To osoby potrzebujące zamówić wybraną część samochodową możliwie szybko, by zadowolić swoich klientów. Drugą grupę stanowią konsultanci Inter Cars, od których oczekiwane jest szybkie doradztwo w bezpośrednim kontakcie z klientem. Dzięki odpowiedzi na potrzeby tych dwóch grup, Inter Cars i jego partnerzy są w stanie dostarczać klientom docelowym usługi na bardzo wysokim poziomie.

- Każdy element platformy został dopasowany do specyfiki pracy w warsztacie samochodowym. Pracownik może wygodnie znaleźć odpowiedni produkt, korzystając m.in. z wyszukiwania graficznego czy dedykowanych wyszukiwarek. Warto też zaznaczyć, że proces zamawiania łączy kanały online i offline. Ponieważ czasem wybór części czy domknięcie zamówienia wymagają konsultacji z opiekunem klienta, zastosowaliśmy unikatową funkcję Assisted Service Module. Dzięki niemu konsultanci Inter Cars mogą zalogować się na konta pracowników warsztatów i zobaczyć dokładnie to, co widzi konkretny użytkownik. Mogą też dodać produkty do koszyka czy włączyć rabat podczas rozmowy. To optymalizuje proces dla obu stron i oferuje zupełnie nową jakość obsługi

- podkreśla Marek Sodolski, Sales & Marketing Vice President e-point.

Dobra relacja wsparta technologią
Działania podjęte przez Inter Cars to tylko jeden z przykładów wykorzystania technologii dla wsparcia rozwoju biznesu poprzez pozytywne doświadczenia klientów, a w tym przypadku - pracowników firmy i współpracujących z nią warsztatów samochodowych. Vision Express, lider branży optycznej w Polsce, w celu poprawy jakości relacji z użytkownikami okularów, wdraża wielokanałową platformę zarządzania relacjami SAP Hybris Commerce. W ramach projektu uruchomia m.in. lokalizatory sklepów, system umawiania wizyt online oraz mechanizm preselekcji i rezerwacji oprawek okularów.

Skandynawska firma Ruukki, oferująca produkty i usługi dla budownictwa, zdecydowała się również na wykorzystanie technologii SAP. Wdrożenie platformy SAP Hybris dało jej pracownikom wgląd w proces sprzedaży na każdym jego etapie, pozwalając szybciej i trafniej podejmować decyzje, obsługiwać większą liczbę zamówień i kontaktować się z partnerami handlowymi. Z kolei Sun Garden – producent materacy, łóżek kontynentalnych i akcesoriów ogrodowych, buduje lojalność klientów dzięki wdrożeniu platformy, umożliwiającej im wielokanałowy kontakt z przedstawicielami biznesu.

W świetle wejścia w życie przepisów RODO, na znaczeniu zyskuje zagadnienie zarządzania dostępem i identyfikacją klienta. Wraz z integracją nowo przejętej firmy Gigya, SAP oferuje klientom rozwiązania wspomagające ich w uzyskaniu przejrzystości i kontroli nad swoimi danymi. Dzięki efektywnej funkcjonalności zarządzania rejestracją, preferencjami dotyczącymi zgód i profilami, pomaga sprostać wymaganiom zmieniających się przepisów dotyczących prywatności i ochrony danych.

Wśród marek, które zaprezentowały się na SAP Hybris Day 2018, znalazły się m.in. Inter Cars, Ruukki, Sun Garden i CCC. Gościem specjalnym konferencji był Rahim Blak, ekstrawertyczny przedsiębiorca i mówca technologiczny.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: SAP Hybris Day 2018

SAP: 76% Polaków chętnie dzieli się danymi przy zakupach w sieci

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.