Aplikacje mobilne cieszą się tak dużą popularnością, gdyż mają znaczną przewagę nad stronami internetowymi, nawet tymi, które dostosowane są do wyświetlania na ekranie smartfona lub tabletu. Wynika to z tego, że aplikacje wykorzystują pełną paletę możliwości oferowanych przez dane urządzenie.
– Mówimy tu o aparacie fotograficznym, który może służyć do odczytu kodu, który sczytuje np. dane do faktury. Możemy również skorzystać z touchpada, który może służyć do identyfikacji biometrycznej W telefonie możemy również określić swoją pozycję i na tej podstawie dostajemy specjalną ofertę w miejscu, w którym się znajdujemy – wylicza członek zarządu SkyCash Poland.
Ekspert podkreśla, że korzystanie z aplikacji na urządzeniach mobilnych jest równie bezpieczne, jak korzystanie z oprogramowania stosowanego w komputerach stacjonarnych.
– To sam klient decyduje o tym, w jaki sposób zabezpieczy swoje dane. W przypadku płatności może na przykład wybrać opcję autoryzacji jednym kliknięciem bądź zdefiniować sobie każdorazowo potwierdzenie indywidualnym kodem bądź dodatkowo kodem PIN, który jest przypisany do tej aplikacji jako forma zabezpieczenia – wyjaśnia.
Jak podaje agencja Spicy Mobile, najpopularniejsze aplikacje polskiego autorstwa przeznaczone dla systemu operacyjnego Android, to OLX i Allegro, które miały w grudniu 2016 roku odpowiednio ponad 2,1 mln oraz blisko 1,5 mln aktywnych użytkowników. Z kolei liczby wywołań za pośrednictwem smartfona lub innego urządzenia mobilnego w pierwszym przypadku przekroczyła 90 mln, a w drugim 55 mln. Pod tym względem liderem było GG – 139 mln.