Badania przeprowadzone na zlecenie Visa wskazują, że ponad 90 proc. klientów jest zadowolonych z transakcji przeprowadzanych za pośrednictwem Visa Checkout, docenia bezpieczeństwo i łatwość dokonania płatności.
– Internauta, który będzie miał formę zakupów, która nie będzie zgodna z jego oczekiwaniami, po prostu z niej nie skorzysta. Wówczas sprzedawca będzie mieć niskie wskaźniki konwersji, porzucane koszyki i nie będzie do końca wiadomo, na którym etapie stracił sprzedaż. Im prostsza jest ścieżka zakupowa, tak jak przy Visa Checkout, tym wskaźnik konwersji jest dużo wyższy
– mówi Tomasz Siedlecki, dyrektor marketingu, RTV Euro AGD.
W Polsce wciąż dużą popularnością cieszy się płatność gotówką przy odbiorze. Jednocześnie jednak szybko wdrażamy nowinki technologiczne, zwłaszcza jeśli chodzi o płatności. Coraz częściej płacimy przez internet, a nawet ponad 40 proc. zakupów online jest dokonywanych na urządzeniach mobilnych. Taki trend będzie się rozwijać, tym samym coraz większe będzie zapotrzebowanie na możliwie proste i szybkie płatności.
– Visa Checkout jako rozwiązanie ułatwiające płatności, wpisuje się w aktualny trend przenoszenia zakupów na urządzenia mobilne, które mamy przy sobie. W związku z tym udostępniamy tę usługę w naszym portfolio produktów płatniczych, obok rozwiązań takich jak PayU Express czy Android Pay. Wszystkie płatności, które upraszczają zakupy, po prostu zaczynają zdobywać coraz większy rynek i popularność. Wydaje się, że Visa Checkout może być jedną z takich metod płatniczych – ocenia Pieńkowska-Olczak.
Jednym z pierwszych detalistów w Polsce, który wprowadził możliwość płatności za pośrednictwem Visa Checkout, była sieć RTV EURO AGD, największy sklep internetowy w kraju. Pierwsze wyniki pokazały, że klienci docenili taką możliwość.
– W okresie wprowadzania i promocji udział Visa Checkout sięgnął kilkunastu procent, co jak na nową formę płatności jest wyśmienitym wynikiem – wskazuje Siedlecki. – Visa Checkout spełnia wszystkie wymagania internautów jeśli chodzi o formy płatności. Przede wszystkim to wygoda, czyli najważniejszy powód, dla którego w ogóle korzysta się z możliwości zakupów w internecie. Po drugie to bezpieczeństwo, bo jeżeli płatność budzi jakiekolwiek wątpliwości, klienci z niej nie skorzystają – wymienia.
Obecnie w Polsce prowadzona jest kampania edukacyjno-reklamowa promująca Visa Checkout. Dodatkowo przygotowano różne promocje, które mają zachęcić do wybrania tej metody płatności. Visa liczy na to, że stanie się ona tak rozpowszechniona, jak w innych krajach.
– Visa Checkout została udostępniona 3 lata temu, pierwszym krajem były Stany Zjednoczone. W tej chwili Visa Checkout akceptuje ponad 340 tys. sklepów na całym świecie, użytkowników jest zaś już 24 miliony – podkreśla Małgorzata Ciszecka.