Work-life balance?
Pełnej dyspozycyjności i bycia zawsze pod telefonem lub e-mailem przełożony oczekuje od co trzeciego Polaka, ale tylko 13% osób (a 8% millennialsów) jest gotowych rzucić wszystko będąc poza pracą, by spełnić niespodziewaną prośbę szefa. Życie pod telefonem, dążenie do perfekcjonizmu i pięcie się po szczeblach kariery może kosztować sporo nerwów. Okazuje się, że ponad 90% Polaków bywa zestresowanych w pracy, jednak w przypadku połowy z tych osób zdarza się to rzadko. Niespełna 10% ankietowanych deklaruje natomiast, że stres towarzyszy ich pracy codziennie.
Ukoić nerwy, nabrać sił i świeżego spojrzenia pomaga z pewnością urlop, jednak ponad 50% Polaków nie wykorzystała w ubiegłym roku wszystkich przysługujących im dni wolnych. Z jednej strony – prawie połowa osób nie czuła takiej potrzeby, a z drugiej – blisko 40% ankietowanych nie miało takiej możliwości ze względu na zbyt wiele obowiązków. Z wykorzystaniem urlopu większy problem mają osoby zatrudnione w prywatnych firmach. Podczas gdy w firmach państwowych wolnych dni nie wykorzystała prawie połowa pracowników, w firmach prywatnych było to już 60%.
Mimo przekraczania 8-godzinnego czasu pracy i wykonywania obowiązków w czasie prywatnym, blisko 70% Polaków uważa, że zachowuje równowagę między życiem prywatnym a zawodowym. 62% osób deklaruje również, że ich relacje z rodziną nie cierpią z powodu pracy. Work-life balance najtrudniej zachować osobom prowadzącym własną działalność. Tylko nieco ponad połowa przedsiębiorców uważa, że udaje im się utrzymać równowagę między pracą a życiem prywatnym.
Podsumowując wszystkie wady i zalety swojej pracy, 3 Polaków dochodzi do wniosku, że lubi swoją pracę, a wśród osób samozatrudnionych odsetek ten wzrasta do 90%.
PAYBACK Opinion Poll
To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK w dniach od 22 kwietnia do 24 kwietnia 2017 r. metodą ankiety online na grupie 717 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.
PAYBACK Polska
PAYBACK to multipartnerski Program Bonusowy, którego uczestnicy mogą zbierać punkty podczas zakupów w wielu popularnych sklepach sprzedaży tradycyjnej oraz online. Dzięki specjalnym promocjom, ofertom oraz kuponom (również elektronicznym) posiadacze kart PAYBACK mogą szybko i łatwo zwiększyć stan konta punktowego. Zebrane punkty PAYBACK można wymienić na atrakcyjne nagrody, mile Miles & More, bony zakupowe do zrealizowania u wybranych partnerów lub przekazać je na program dożywiania dzieci Pajacyk.