Młodzi przebojowi w pracy? Te badania burzą mit o ich pewności siebie

2017-05-14 | 09:00

Oczekiwania i nadzieje

Studenci i absolwenci mają nie tylko obawy. Jasno definiują szanse na przełamanie lęków i barier związanych z pracą. Zapytani czego by potrzebowali, aby czuć się przygotowanymi do wejścia na rynek pracy najczęściej odpowiadali, że więcej programów stażowych i praktyk (48,1 proc.). Na drugim miejscu wymieniali większą liczbę zajęć praktycznych, w miejsce teorii (45,7 proc.). A na czwartej pozycji znalazła się odpowiedź: wskazania mi, w czym tak naprawdę tkwi mój potencjał.

Wyniki badania potwierdzają wnioski płynące z 13 lat doświadczeń Programu Kariera prowadzonego Polską Radę Biznesu. Po każdej edycji płatnych staży wakacyjnych realizowanych co roku w kilkudziesięciu renomowanych firmach uczestnicy oceniają odbyte praktyki. – Wiemy dziś już bardzo dobrze, jak powinien wyglądać dobry staż. Nasi stażyści mają starannie przygotowany plan praktyk i pensję pozwalającą na utrzymanie się w miejscu realizacji stażu. Mają też unikalną szansę spędzenia jednego „dnia z Prezesem” - lub Prezeską. Aż co czwarty absolwent naszego programu dostaje – i przyjmuje! – ofertę pracy zaraz po zakończeniu praktyk – mówi Durska.

- Dobrze przygotowane staże, mentoring to jest właśnie zadanie, a jednocześnie szansa dla firm – stworzyć bezpieczne warunki rozpoczęcia kariery dla absolwentów i wykorzystać ich potencjał. Dla studentów to możliwość odkrycia swoich silnych stron i potwierdzenia lub zweryfikowania swojego miejsca na rynku pracy. Dla firm, doskonała szansa na pozyskanie wartościowych pracowników – przekonuje Dyrektorka Polskiej Rady Biznesu.

W dobie rynku pracownika, to ważna wskazówka dla pracodawców. Tym bardziej, że badanie pokazuje, iż oczekiwania młodych wcale nie są zbyt wygórowane. Najczęściej ankietowani wskazywali na poczucie satysfakcji i stabilności w pracy przy jednoczesnej możności skupienia się na życiu osobistym (33,3 proc.).

Badanie zostało zrealizowane w dniach 20.04-24.04.2017 przez agencję SW RESEARCH na zlecenie Polskiej Rady Biznesu metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowych SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 1017 ankiet ze studentami lub absolwentami studiów, do 30 roku życia.

Tagi:
Oceń artykuł:

Fot: Pixabay.com Źródło: Forward PR

Młodzi przebojowi w pracy? Te badania burzą mit o ich pewności siebie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.