Intensywny rozwój branży e-commerce trwa! W ostatnich kilku latach nastąpiło wiele zmian: w prezentacji produktu, obsłudze klientów, dostawie i tak dalej… Co może wydarzyć się w ciągu najbliższej dekady? Sprawdźcie przewidywania zebrane przez ANSWEAR.com!
Pojawi się alternatywa dla Google’a i Facebooka
Obecnie żyjemy w interesujących czasach, kiedy kilka większych platform niemal zmonopolizowało większość ruchu w sieci. W ten sposób bardzo duża część sklepów internetowych opiera się na reklamach w Google’u lub na Facebooku. W tym momencie nie ma żadnej innej alternatywy, która mogłaby im zagrozić. Do czego to może doprowadzić? Ceny i wymagania będą coraz wyżej windowane przez te dwa molochy. Co więcej, ludzie mogą czuć się bardziej oszukiwani przez reklamy - mają coraz mniej możliwości dotarcia do bezstronnych faktów, kiedy z każdej strony są atakowani przez płatne reklamy. Dlatego w kolejnej dekadzie przypuszczalnie znajdzie się miejsce dla alternatywy, która będzie działała w inny sposób niż Google i Facebook - jak? Może będzie to wyszukiwarka pozbawiona reklam i działająca wyłącznie w oparciu o bezstronne opinie albo strona z przedstawiająca wyłącznie obiektywne oceny produktów czy usług.