Branża reklamowa napędza rozwój gospodarki. Wspiera konkurencyjność firm i przyczynia się do rozwoju innowacyjności

2017-05-10 | 09:00

– Niestety Polska zajmuje odległe 23. miejsce w rankingach innowacyjności w Europie. Patrząc na przyczynę tego stanu rzeczy, kotwicą wstrzymującą rozwój jest niska innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw. Branża komunikacji marketingowej to przede wszystkim właśnie małe i średnie przedsiębiorstwa. Dlatego od wielu lat organizujemy konkursy dotyczące kreatywności i efektywności, które wyznaczają benchmarki i pokazują dobre praktyki – dodaje Paweł Tyszkiewicz.

Od blisko dwóch dekad SAR przyznaje Effie Awards – nagrody, które wyznaczają wzorce w branży reklamowej i promują rynkowe standardy. Co roku organizuje też Innovation Forum, które jest okazją do poznania nowości w marketingu, wymiany doświadczeń i dyskusji dotyczącej rozwoju branży. Głównym motywem tegorocznego forum, które przyciągnęło w tym tygodniu do Warszawy wielu ekspertów i specjalistów od marketingu i reklamy, była kreatywność i wychodzenie ze strefy komfortu.

– Organizujemy Innovation Forum, żeby inspirować, dzielić się innowacyjnymi rozwiązaniami, przekonywać branżę do tego, że innowacja może być kołem zamachowym nie tylko firm, lecz także całej gospodarki. Innowacja to nie tylko finansowanie ryzykownych przedsięwzięć, nie tylko wartościowe badania, to również stan umysłu. Aby ten stan umysłu był właściwy, nastawiony na innowacje, potrzebujemy wzajemnego wsparcia

– wyjaśnia Paweł Tyszkiewicz.

Dyrektor marketingu Procter & Gamble Europe zaznacza, że innowacje w komunikacji, a zwłaszcza rozwój technologii, podnoszą poprzeczkę w zakresie kreacji i komunikacji marek. To zadanie dla całej branży – agencji, marketerów z firm. Przy postępującej cyfryzacji i mnogości dostępnych kanałów bardzo łatwo bowiem zapomnieć o konsumentach. Istotne w komunikacji jest dogłębnie zrozumienie ich potrzeb i oparcie na nich kreatywnych pomysłów, które wzbudzają emocje i sprawiają, że marki stają się bliskie. Dlatego zwłaszcza w obliczu postępującej cyfryzacji, ciągła poprawa kreacji komunikacji marek powinna być zadaniem dla całej branży.

Kolejne wyzwanie to pomiar efektywności komunikacji.

– Technologie cyfrowe są w stanie zgromadzić każdy rodzaj danych. Tym bardziej trudno zaakceptować fakt, że obecnie aż około 60 proc. komunikacji marketingowej za pośrednictwem kanałów cyfrowych nie dociera do konsumentów i trafia w próżnię. Był czas, kiedy branża dużo eksperymentowała w tym zakresie. Teraz nadszedł czas, gdy musimy podnieść poprzeczkę i postawić wyzwanie całej branży – nam, firmom, agencjom, mediom, dostawcom, by zrobić ten kolejny ważny krok – oceniła Guajardo.

Agencje, firmy z tej branży i duże koncerny, które rozwijają innowacje, muszą jednak wystrzegać się jednotorowego myślenia i proporcjonalnie rozkładać czas poświęcany nowym projektom, żeby nie wpaść w pułapkę innowacyjności.

zobacz materiał video

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: AI Newseria

Branża reklamowa napędza rozwój gospodarki. Wspiera konkurencyjność firm i przyczynia się do rozwoju innowacyjności

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.