Najważniejszym elementem współpracy między podmiotami będzie wysyłka towarów oferowanych przez sprzedawców na wszystko.pl za pośrednictwem rozwiązań logistycznych InPost. Usługa obejmie zarówno dostawę do paczkomatów, jak i przez kuriera. Obie marki zapowiadają też wspólne akcje marketingowe.
wszystko.pl to nowy marketplace na rynku e-commerce w Polsce, od ponad dwóch lat budowany i rozwijany przez spółkę informatyczną z Krakowa Comarch. Platforma wystartowała pod koniec czerwca tego roku, oferując konsumentom zakupy w wielu kategoriach, m.in. modzie, elektronice, motoryzacji, urodzie czy zdrowiu. Sprzedawcy rejestrujący się na platformie mogą liczyć na benefity w postaci 0% prowizji od sprzedaży, braku opłat za utrzymanie konta czy możliwości udziału w akcjach marketingowych na stronie.
W ramach współpracy wszystko.pl z InPost platforma Comarchu da sprzedającym możliwość korzystania z preferencyjnych warunków cenowych w ramach umowy z operatorem, czy ochrony paczki do wartości 3 tys. zł (w cenie usługi). To duże zmiany, które powinny zadowolić użytkowników wszystko.pl.
– Współdziałanie wszystko.pl z InPost jest naturalnym krokiem biznesowym. InPost jest jednym z liderów logistycznych w Polsce, z ponad 20 000 paczkomatami w całym kraju. Polacy chętnie korzystają z jego usług. Chcemy, żeby sprzedawcy również na nowym marketplacie, jakim jest wszystko.pl, mogli cieszyć się korzystnymi cennikami wysyłek towarów, co wpłynie na większe zainteresowanie ich ofertami wśród klientów – mówi Zbigniew Rymarczyk, prezes wszystko.pl i wiceprezes Comarchu.
– Nie jest zaskoczeniem, że każdy marketplace, który zamierza osiągnąć sukces, chce oferować dostawy poprzez InPost – bo są szybkie, wygodne i motywują klientów do zakupów oraz oferują unikalną jakość. Nasze urządzenia Paczkomat® według badań są preferowaną formą dostaw i są oceniane jako najbardziej ekologiczne. Kupujący online lubią i preferują nasze usługi, dlatego sprzedający i sklepy online chętnie je oferują. Dzięki temu zyskują wyższe obroty, mają też mniej porzuconych koszyków. Jestem pewien, że nasza współpraca z wszystko.pl będzie entuzjastycznie przyjęta przez użytkowników tej platformy zakupowej. Specjalne akcje promocyjne czy marketingowe dla sprzedawców, a także korzyści dla konsumentów wzmocnią sprzedaż i zyski polskich przedsiębiorców
– podkreśla Rafał Brzoska, prezes i założyciel InPost.
Z partnerstwa wszystko.pl z InPost ucieszą się też na pewno kupujący. Preferencyjne stawki wysyłek towarów wpłyną na zmniejszenie kosztów dostawy, które ponosi klient, zamawiający przesyłkę do paczkomatu czy za pośrednictwem kuriera.
W czwartym kwartale tego roku planowane jest aktywowanie możliwości integracji sprzedających na wszystko.pl z dedykowanym rozwiązaniem. Umożliwi ona sprzedającym dostęp do usług: wszystko+ InPost Kurier oraz wszystko+ InPost Paczkomat® 24/7. Żeby zintegrować konto z nowym pakietem, zadaniem sprzedawców będzie zawarcie umowy z InPost (lub podpisanie aneksu, jeśli sprzedawca taką umowę już posiada) oraz połączenie konta na platformie z kontem Menadżera Paczek InPost. Stanie się to po pozytywnej weryfikacji ze strony InPost. Gdy weryfikacja przebiegnie pomyślnie, sprzedawca będzie mógł zaktualizować swoje cenniki dostaw w pakiecie wszystko+.
Rozpoczęcie współpracy wszystko.pl z InPost wpłynie nie tylko na preferencyjne ceny wysyłki towarów, ale też pośrednio na promocję sprzedających. Obie firmy planują bowiem wspólne akcje marketingowe, o których kształcie i terminach będą informować na bieżąco.
– Z założenia nasza współpraca ma mieć charakter długofalowy, zakładająca jak najlepsze warunki dla sprzedających i klientów. Wierzę, że nasza wspólna praca przełoży się na wzrastającą satysfakcję użytkowników korzystających z wszystko.pl – dopowiada Zbigniew Rymarczyk.