Wirtualny asystent zakupów? 95 proc. klientów go nie chce

2019-02-15 | 09:00

Coraz częściej słychać o poprawie doświadczeń klientów shopping malli za pomocą nowoczesnych technologii, takich jak np. wirtualny asystent. Badania pokazują jednak, że 95 proc. klientów nie chce rozmawiać z robotem w czasie zakupów.

Czego oczekują klienci?

Tak wynika z badania, jakie przeprowadził Oracle NetSuite we współpracy z Wakefield Research i The Retail Doctor. W badaniu wzięło udział 1200 klientów i 400 właścicieli sieci handlowych z USA, Wielkiej Brytanii i Australii. NetSuite to firma komputerowa, zajmująca się głównie tworzeniem chmur danych i innych nowoczesnych rozwiązań, była więc żywo zainteresowana udowodnieniem tezy, że właśnie na takie usługi czekają klienci centrów handlowych. Okazało się, że jest inaczej. Badacze zauważyli olbrzymi rozdźwięk pomiędzy tym, co wydaje się handlowcom, a realnymi potrzebami klientów. Ci pierwsi wierzą w potęgę sztucznej inteligencji, wirtualnej rzeczywistości, chatbotów i personalizacji (chatbot to „robot”, który w imieniu marki odpowiada na wiadomości klientów w mediach społecznościowych czy na stronie. Czasem wewnątrz sklepu na ekranie czy w aplikacji może odpowiedzieć na pytania o rozmiar czy styl danej rzeczy).

  • 80 proc. badanych handlowców uważa, że klienci tym lepiej się czują w sklepie, im częściej obsługa wchodzi z nimi z interakcję. Tak uważa 46 proc. klientów, a 28 proc. zauważa, że zbyt aktywna obsługa ich irytuje.
  • 79 proc. przedstawicieli handlu uważa, że chatboty odpowiadają na potrzeby klientów. 66 proc. klientów się z tym nie zgadza, a wielu zauważa, że bardziej przeszkadzają, niż pomagają.
  • 98 proc. handlowców wierzy, że zaangażowanie marki w social-mediach buduje relacje z klientami. Tylko 12 proc. klientów przyznaje, że takie rzeczy mają znaczenie dla ich postrzegania marki.
Tagi: Oracle NetSuite Wakefield Research The Retail Doctor
Oceń artykuł:

Fot: www.pixabay.com Źródło: www.prnewswire.com

Wirtualny asystent zakupów? 95 proc. klientów go nie chce

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.