Santi – chatbot Santander Bank Polska świętuje swoje 2. urodziny

2022-12-19 | 11:56

10 grudnia obchodzony jest Dzień Bota. W tym roku swoje 2. urodziny świętuje Santi, chatbot ze strony santander.pl. Od czasu powstania Santi odpowiedział na ponad milion pytań, w tym roku było ich o ponad 100% więcej niż w pierwszym roku pracy.

Statystycznie każdego dnia chatbot odpowiada na 1810 pytań w 633 rozmowach, 24/7. Skuteczność odpowiedzi Santiego wynosi obecnie ponad 98%, dlatego tylko 0,3% rozmów jest kontynuowana u doradcy online.

Od czasu uruchomienia w 2020 roku Santi przeprowadził prawie 350 tysięcy rozmów, w tym roku było ich o 100% więcej niż w pierwszym roku pracy. Z chatbotem można rozmawiać na 40 podstronach, jednak klienci najchętniej korzystają z jego wsparcia w zakładce „Pomoc i kontakt”. Chatbot prowadzi nawet kilkadziesiąt rozmów jednocześnie – jego rekord to rozmowa z 50 osobami w tym samym czasie. Średni czas konwersacji w 2022 roku to 2 min i 50 s. Klienci korzystają z chatbota najczęściej między godziną 12:00 a 16:00.

– Baza wiedzy chatbota liczy 1700 odpowiedzi merytorycznych oraz ponad 7,2 tysiąca odpowiedzi luźnych (small talk). 99% pytań zadawanych przez klientów odnosi się do produktów i usług naszego banku, ale często padają także pytania o samopoczucie Santiego, jego zainteresowania, hobby czy marzenia. Klienci bardzo wysoko oceniają Santiego m.in. za prosty kontakt, szybkie i konkretne odpowiedzi oraz interaktywność mówi Joanna Wcisło, zarządzająca Multikanałowym Centrum Komunikacji w Santander Bank Polska.

Klienci banku najczęściej szukają odpowiedzi na pytania związane z przelewami, obsługą bankowości elektronicznej oraz logowaniem. Baza wiedzy Santiego pozwala także na pomoc w otwarciu konta na selfie, obsłudze BLIKa, rejestracji urządzenia czy otwarcia konta dla dziecka. Na przełomie lutego i marca w chatbocie pojawiły się odpowiedzi w języku ukraińskim, w związku ze znacznym wzrostem liczby klientów, posługujących się tym językiem.

 

Tagi: E-commerce / Omnichanel Santander Bank Polska
Oceń artykuł:

Źródło: Santander

Santi – chatbot Santander Bank Polska świętuje swoje 2. urodziny

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.