Santander: Polacy na zakupach w internecie najczęściej płacą BLIKIEM

2023-11-16 | 09:12

Już co trzeci Polak, który robi zakupy w kanale online, kupuje w ten sposób kilka razy w miesiącu (35 proc.) – donosi najnowsze badanie Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023”. To o 3 proc. więcej niż w ubiegłym roku, jak wskazuje raport „Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach 2022”.

• W porównaniu z zeszłym rokiem wzrosła liczba osób, które kupują przez internet kilka razy w miesiącu – pokazuje badanie Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023”. Z deklaracji Polaków, którzy robią zakupy online wynika, że najchętniej płacą za nie BLIKIEM (62 proc.).

• Bank postanowił sprawdzić również, czy ankietowani znają integratorów płatności, którzy pozwalają na natychmiastowe opłacenie produktów i usług w e-commerce. Respondenci najczęściej wskazywali, że kojarzą markę PayPal (94 proc.) i Przelewy24 (92 proc.).


Co więcej z badań Santander Consumer Banku wynika, że wzrosła również liczba respondentów, którzy korzystają z e-commerce przynajmniej raz na tydzień (z 11 do 15 proc.). Na tę zmianę może wpływać inflacja, która sprawia, że konsumenci coraz częściej korzystają z internetu w poszukiwaniu korzystniejszych cen produktów i usług.

- Jak wskazuje nasz najnowszy raport „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023”, wśród ankietowanych kupujących online kilka razy w miesiącu jest najwięcej 18-29 i 30-39 latków. Zakupy online z taką częstotliwością są również najbardziej popularne wśród zarabiających między 4000 a 4999 zł nettokomentuje Ewelina Krzynowy-Gaweł, Dyrektorka ds. Sprzedaży Internetowej z Santander Consumer Banku. - Ponadto 30 proc. respondentów z zarobkami od 7000 zł netto w górę kupuje przez internet przynajmniej raz w tygodniu. Postępuje tak również najwięcej osób z dużych miast powyżej 250 tys. mieszkańców. Wśród ankietowanych, którzy robią zakupy online kilka razy w tygodniu znalazło się za to najwięcej 40-latków. Odpowiedź tę wybrała również co dziesiąta kobieta, jednak tylko 5 proc. mężczyzn.

Reklama:

W jaki sposób Polacy najchętniej płacą w e-commerce? Według deklaracji respondentów badania najczęściej wybierają BLIK (62 proc.). W tej grupie jest najwięcej najmłodszych ankietowanych od 18 do 29 roku życia (81 proc.) oraz osób ze średnich miast od 50 do 250 tys. mieszkańców (65 proc.). Na drugim miejscu wśród ogółu badanych znalazł się szybki przelew elektroniczny (55 proc.). Najczęściej odpowiadały tak osoby po 40 roku życia (62 proc.) i zarabiający od 7000 zł netto w górę (63 proc.). Dalej znalazła się płatność kartą debetową (33 proc.). Tę odpowiedź wybierali głównie 50-latkowie (43 proc.) i mieszkańcy metropolii (46 proc.). Rzadziej wybierano płatność za pobraniem (26 proc.) i za pomocą e-portfeli np. Google Pay (17 proc.).

PayPal i Przelewy24 wśród najbardziej znanych integratorów płatności

Santander Consumer Bank zapytał respondentów badania również o to, czy znają marki systemów szybkich płatności internetowych. Ankietowani w pierwszej kolejności wskazywali PayPal (94 proc.) i Przelewy24 (92 proc.). Na trzecim miejscu znalazło się PayU (90 proc.). Najmniej respondentów wykazywało się znajomością marki eServices (19 proc.) i Adyen (5 proc.).

- W naszym najnowszym raporcie obserwujemy wzrost częstotliwości zakupów przez internet w porównaniu z ubiegłorocznym badaniem. ajprawdopodobniej jest to spowodowane inflacją, która sprawia, że w portfelach Polaków zostaje mniej pieniędzy przez co coraz częściej szukamy oszczędności w kanale online. Warto jednak pamiętać, że w takiej sytuacji możemy skorzystać z wygodnego finansowania w e-commerce, jakie zapewnia np. kredyt gotówkowy równoratka do 20 000 zł ze stałym, bezpiecznym oprocentowaniem. To jednak nie jedyny produkt, którego można użyć w tym celu. Warto pamiętać także o karcie ratalnej ze stałą spłatą, dzięki której można kupować co się chce i gdzie się chce oraz o e-ratach w ponad 3000 sklepów online oraz na aukcjach internetowych

– komentuje Ewelina Krzynowy-Gaweł z Santander Consumer Banku.

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na przełomie września i października 2023 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków kupujących w internecie. Próba n = 1000.

Tagi: Ewelina Krzynowy-Gaweł Raport Santander Bank Polska
Oceń artykuł:

Źródło: Santander

Santander: Polacy na zakupach w internecie najczęściej płacą BLIKIEM

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.