– To zupełnie nowa propozycja bankowości cyfrowej, która zmieni sposób, w jaki nasi klienci realizują swoje potrzeby finansowe na całym świecie, ciesząc się atrakcyjnymi korzyściami oraz wszechstronną obsługą klienta
– podkreśla Denisa Mateescu.
Przez aplikację Western Union Digital Banking klienci mogą m.in. założyć internetowe konto wielowalutowe i dokonywać natychmiastowych międzynarodowych przekazów pieniężnych między użytkownikami bez opłat. Do konta dołączona jest karta debetowa Platinum Visa.
W ramach startu platformy w Polsce Western Union oferuje oprocentowanie 6 proc. na kontach premium oraz 2 proc. na standardowych rachunkach bankowych, a dodatkowo także premie finansowe m.in. za transakcje kartą, zakupy online’owe czy przekazy pieniężne. W premierowej ofercie są także usługi abonamentowe od wybranych dostawców.
– Aplikację wyróżnia sposób, w jaki klienci mogą korzystać z różnorodnych rozwiązań Western Union, wysyłając lub odbierając środki pieniężne. Na przykład, za pośrednictwem aplikacji można wysyłać pieniądze do rodziny i bliskich na całym świecie w wielu walutach, a także zlecać wypłatę środków w gotówce w setkach tysięcy punktów handlowych na świecie lub bezpośrednio na kartę, portfel mobilny lub konto bankowe, w zależności od lokalizacji często w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Można również otrzymywać pieniądze wysyłane za pośrednictwem placówek handlowych lub platform cyfrowych Western Union – wyjaśniają przedstawiciele spółki. – Warunki oferty są dostępne na stronie internetowej Western Union.
Nowa platforma Western Union działa już także na trzech innych rynkach w UE: w Niemczech, Rumunii i we Włoszech. Z aplikacji bankowej korzysta w sumie ok. 150 tys. klientów. W następnych miesiącach będzie uruchamiana na kolejnych rynkach w Europie i na świecie.
– Polscy konsumenci wiedzą, że mogą zaufać Western Union w kwestii szybkiego i bezpiecznego transferu pieniędzy w niemal każdym zakątku świata. W oparciu o tę relację oraz związane z nią zaufanie jesteśmy przekonani, że nasza elektroniczna aplikacja bankowa będzie stanowić realną wartość dodaną dla naszych klientów
– mówi szefowa Western Union na Europę Wschodnią.
W Polsce z bankowości internetowej aktywnie korzysta 22 mln osób, ale umów klientów indywidualnych posiadających do niej dostęp jest już ponad 41,5 mln. To o 7 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z raportu ZBP NetB@nk za trzeci kwartał ub.r. Najszybciej przybywa użytkowników aplikacji mobilnych – jest ich już 18,7 mln, o prawie 18 proc. więcej niż rok wcześniej, oraz klientów mobile only, którzy stanowią ponad 12-milionową grupę.