Notino i Adyen zadbają o klienta w branży beauty - ekspansja i cyfryzacja na wyższym poziomie

2023-12-09 | 17:05

Platforma technologii finansowych Adyen nawiązała współpracę z Notino, internetową drogerią podbijającą europejskie rynki. Połączenie sił to sposób na stworzenie personalizowanego doświadczenia dla klientów i zrozumienie ich oczekiwań na każdym docelowym rynku. Wymierny efekt? Zadowolenie klienta utrzymujące się na poziomie 83% i wskaźnik autoryzacji bliski 100%.

Notino od 19 lat buduje swoją pozycję w branży beauty, czego efektem jest przekształcenie się firmy w największy sklep internetowy z kosmetykami i perfumami w Europie. Spółka nie boi się sięgać po nowoczesne rozwiązania, które ułatwiają klientowi przejście ścieżki zakupowej. To m.in. wdrażanie aplikacji mobilnej, samoobsługowe odbiory zamówień i bezproblemowy etap finalizacji zakupów.

Jak wynika z raportu Adyen: Lost in Transaction, to właśnie źle wyglądający check-out jest powodem, dla którego prawie co drugi Polak porzuca koszyk w trakcie zakupów internetowych. Dzięki współpracy z Adyen klient kupujący na Notino korzysta z płynnego systemu rozliczenia – który dla firmy jest jednocześnie sposobem na optymalizację konwersji. Świadczą o tym wskaźniki autoryzacji marki, utrzymujące się na poziomie niemal 96% w Czechach i 94% w Polsce. Dane o tym, jak duże znaczenie ma forma check-outu sugerują przedsiębiorcom szczególną dbałość o tę część doświadczenia klienta i dostosowanie jej do oczekiwań. W zależności od lokalizacji sklepu na mapie, potrzeby konsumentów mogą się jednak znacznie różnić – zupełnie tak, jak język w danym kraju.

Pinezki na mapie

– Każdy region ma odmienne preferencje płatnicze, wymogi prawne i specyfikę klienta. Polski check-out nie byłby np. kompletny bez Blika, ale już w Holandii konieczny będzie iDeal, Bancontact w Belgii, czy Carte Bancaire we Francji. „Uniwersalne podejście” w płatnościach nie jest adekwatną odpowiedzią na wymagania klientów

– komentuje Jakub Czerwiński, VP CEE w Adyen.

Wspólnym językiem handlu na wszystkich kontynentach jest technologia. Nie chodzi jednak wyłącznie o jej posiadanie, a raczej odpowiednie zróżnicowanie i wykorzystanie. Współpraca z operatorem płatności o ugruntowanej pozycji na wielu międzynarodowych rynkach umożliwiła Notino wdrożenie lokalnych metod płatności w każdym kraju, w którym firma postanowiła zacząć sprzedaż.

– Zdarzało się, że w ciągu jednego kwartału otwieraliśmy aż 3 nowe rynki. To, że podczas takiej dynamicznej ekspansji mogliśmy szybko zaoferować klientom odpowiednie, lokalne metody płatności, zwiększyło zaufanie u nowych odwiedzających i zmniejszyło liczbę porzucanych koszyków, czyli dwie ogromnie ważne dla nas wartości. W skuteczności utwierdzają nas dane: ponad 83% użytkowników poleciłoby markę swoim znajomym czy rodzinie. Wskaźnik NPS na tak wysokim poziomie to powód to dumy

– komentuje Jakub Šedý, CFO, Notino

Dbałość od zaplecza

Przycisk „zapłać” to moment, w którym kończy się zaangażowanie klienta, ale nie całość jego doświadczenia. Za sprawnością transakcji i sukcesem płatności na Notino stoi szereg procesów i technologii, które dbają m.in. o największą szansę autoryzacji, komunikację z bankiem, czy ochronę kupującego przed ryzykiem. Całość pozwala Notino ograniczyć liczbę transakcji kończących się niepowodzeniem do minimum. Kwartalnie, liczba odzyskanych transakcji przekracza w tej chwili już 8 tys. Adyen i Notino stale szukają też usprawnień, testując wspólnie innowacyjne rozwiązania. W ramach jednej z takich prób, Notino udało się np. odzyskać 80% odrzuconych transakcji.

Tagi: Adyen Jakub Czerwiński Notino Płatności odroczone Jakub Šedý
Oceń artykuł:

Źródło: Adyen

Notino i Adyen zadbają o klienta w branży beauty - ekspansja i cyfryzacja na wyższym poziomie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.