Popularna marka kosmetyczna L'Occitane otworzyła pierwszy interaktywny sklep. W kanadyjskim centrum handlowym Yorkdale klienci mogą poczuć zapachy Prowansji, obserwować proces ekstrakcji kwiatów i przenieść się na pole lawendy za pomocą dźwięku, światła i video, zanim zdecydują się na zakup kosmetyków na bazie lawendy czy oliwy.
Wizyta w takim sklepie to wyjątkowe doświadczenie. Goście będą zachwyceni od wejścia – przeniesieni na lawendowe pola Prowansji. Dowiedzą się też o procesie ekstrakcji i odwiedzą Korsykę
– tłumaczy przedstawiciel marki Paul Blackburn na łamach kanadyjskiego portalu Newswire.
Nowy sklep został zaprojektowany przez agencję School House. Twórcy chcieli przywołać uczucia, jakie wizyta w Prowansji wywołała w założycielu marki kilkadziesiąt lat temu. Kanadyjski butik jest jednym z największych na świecie. Z zewnątrz wyposażony jest w wygięty ekran wideo. W środku znajdują się nawiązania do prowansalskiej architektury, ekrany i interaktywne bistro kosmetyczne. Instalacja na suficie imituje słońce i pola Prowansji a „strefa deszczu” ma zachęcać do wypróbowania produktów pod prysznic czy mydeł firmy. Pojawiają się też doświadczenia zapachowe w postaci mgieł imitujących woń pól, na których rosną wykorzystywane w kosmetyce surowce.
L'Occitane w galerii Yorkdale nie ma przy tym negatywnego wpływu na środowisko. Światła pochodzą z technologii LED, w sklepie będzie można oddać butelki do recyclingu a niektóre materiały użyte do dekoracji pochodzą z drugiej ręki. Firma przyznaje, że to część większego projektu, w ramach którego doświadczenia klientów na całym świecie mają być wspierane przez personalizowane i innowacyjne usługi, a jednocześnie dostosowane do kultury zakupów w danym kraju. Powstają przy tym nowe sklepy L'Occitane na słynnych handlowych ulicach – Regent Street w Londynie i Champs Elysee w Paryżu. Kanadyjski sklep otwarto 7 grudnia w Yorkdale Shopping Centre w Toronto.