Kaufland koncentruje się na handlu stacjonarnym, jednocześnie rozwijając opcję zakupów online z dostawą do domu

2022-02-07 | 14:15

W czasie pandemii Kaufland testował dwa nowe rozwiązania, aby umożliwić klientom wygodne i bezpieczne zakupy – click & collect oraz zakupy online z bezpośrednią dostawą do domu. Doświadczenie pokazało, że poza handlem stacjonarnym klienci cenią tę drugą opcję, dlatego Kaufland zdecydował, że zamiast click & collect skupi się na rozwoju współpracy z Everli – firmą dostarczającą zakupy do domu kupujących.

Sytuacja epidemiologiczna zmieniła zwyczaje zakupowe Polaków. Klienci chętniej niż przed epidemią COVID-19 kupują za pośrednictwem aplikacji mobilnych oraz stron internetowych. Najbardziej dogodnym wariantem jest dla nich dowóz zakupów do domu – taką opcję wybiera aż 76% kupujących online . Podobne doświadczenie ma także Kaufland. W trakcie pandemii sieć starała się jak najlepiej dopasować do zmieniających się potrzeb klientów i stworzyła dla nich dwie nowe możliwości – zakupy poprzez click & collect oraz z dostawą do domu. Mimo możliwości nabycia swoich ulubionych artykułów na wiele sposobów, klienci nadal w pierwszej kolejności stawiają na zakupy w sklepie stacjonarnym. Z kolei z opcji e-commerce najbardziej cenią zakupy online dostarczane do domu.

- Aby w okresie pandemii ułatwić klientom dokonywanie zakupów, testowaliśmy różne rozwiązania z obszaru e-commerce. Praktyka pokazała, że dla kupujących najwygodniejszą formą są zamówienia online z dostawą do domu. Należy jednak podkreślić, że dla klientów sieci Kaufland najbardziej atrakcyjną opcją jest wciąż wizyta w sklepie stacjonarnym, która umożliwia bezpośredni kontakt z obsługą i produktem. Potrzeby klientów determinują nasz kierunek działania, dlatego też skupiamy się na sprzedaży stacjonarnej, która jest główną osią naszej działalności a jednocześnie będziemy w dalszym ciągu rozwijać współpracę z Everli

– wyjaśnia Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

Usługa click & collect będzie dostępna dla klientów do dnia 11.02.2022 r. W najbliższym czasie Kaufland planuje rozszerzyć współpracę z Everli w zakresie zakupów online z dostawą do domu o kolejne miasta. 

Tagi: Kaufland Maja Szewczyk
Oceń artykuł:

Źródło: Kaufland

Kaufland koncentruje się na handlu stacjonarnym, jednocześnie rozwijając opcję zakupów online z dostawą do domu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.