W ramach kampanii, małe restauracje, które zdecydują się na udział w projekcie, będą dostępne w dedykowanym bąblu “Wspieramy lokalsów” lub “Lokalne knajpy” w Glovo. W ten sposób użytkownicy aplikacji będą mieli łatwiejszy i szybszy dostęp do lokalnych knajp. Dodatkowo, w trakcie kampanii dostawa z tych restauracji będzie darmowa.
“Wspieramy lokalsów” rozpoczyna się 31 października i potrwa przez 2 tygodnie. W kampanii weźmie udział ok. 300 restauracji w 13 miastach w Polsce: we Wrocławiu, Szczecinie, Rzeszowie, Poznaniu, Katowicach, Krakowie, Białymstoku, Toruniu, Kielcach, Gdyni i Lublinie. W Warszawie i Gdańsku kampania rozpocznie się tydzień później.
– Ponad 9000 naszych partnerów w Polsce to małe i średnie restauracje, które działają lokalnie i często nie mają budżetu na dodatkowe działania marketingowe. Zamówienia online mogą stanowić dla nich znaczące źródło dodatkowego przychodu. Jednocześnie, to właśnie najmniejsze przedsiębiorstwa są najbardziej narażone na zawirowania gospodarcze, dlatego w Glovo chcemy je dodatkowo wspierać. Kampania “Wspieramy lokalsów” to tylko część działań, które podejmujemy na co dzień, aby wspierać naszych partnerów w sprzedaży online
– podkreśla Małgorzata Żurowska, Impact & Sustainability Specialist w Glovo w Polsce.
Dla 40% partnerów Glovo, rozpoczęcie działalności na platformie jest pierwszym doświadczeniem w sprzedaży online. Wielu właścicieli restauracji nie posiada niezbędnej wiedzy z zakresu marketingu internetowego czy tworzenia contentu zapewniającego wzrost sprzedaży. Dlatego w Glovo aktywnie działa zespół, który zapewnia małym i średnim partnerom dostęp do niezbędnej wiedzy.
Wzrost sprzedaży ma być długofalowy dzięki doświadczeniom z innych krajów. Kampania “Wspieramy lokalsów” została wcześniej przeprowadzona w innych, wybranych krajach, w których działa Glovo, m.in. we Włoszech, Serbii czy w Maroko. W programie wzięło udział ponad 4000 restauracji, z których 69% zatrudnia nie więcej niż 5 pracowników. Liczba realizowanych zamówień z tych punktów wzrosła w trakcie kampanii średnio o 230%! I chociaż po zakończeniu kampanii liczba zamówień spadła, to utrzymała się na zdecydowanie wyższym poziomie niż przed “Wspieramy lokalsów” - w Serbii o 105%, a w Kenii o 61%.
– Rozpoczynając kampanię w Polsce jesteśmy bogatsi o doświadczenia z innych krajów. Wiemy już, co musimy zrobić, aby pomóc naszym partnerom w zwiększeniu liczby realizowanych zamówień. Nie tylko w trakcie kampanii, ale także po jej zakończeniu, aby korzyści z obecności w Glovo były długofalowe. Jestem przekonana, że nasz projekt jest atrakcyjny także dla użytkowników, którzy nie tylko mogą wspierać lokalne przedsiębiorstwa ze swojego sąsiedztwa, ale także zaznać nowych doznań kulinarnych – dodaje Małgorzata Żurowska.
W ramach społecznej aktywności firmy, Glovo prowadzi także projekt “Zamawiając-Pomagasz”. W ramach programu restauracje prowadzone przez NGO mogą sprzedawać na Glovo z 0% prowizją. Zyskują w ten sposób darmowy dostęp do wielu nowych klientów. Dzięki zamówieniom z takich restauracji użytkownicy Glovo wspierają NGO oraz osoby potrzebujące.
Z kolei w ramach programu Glovo Access, platforma wspiera organizacje pożytku publicznego, zapewniając im darmowe dostawy z wykorzystaniem kurierów świadczących usługi dla Glovo. Od początku programu za pośrednictwem aplikacji dostarczono już ponad milion posiłków i zrealizowano 350 tys. dostaw w ramach społecznej działalności.
Wizją Glovo jest zapewnienie mieszkańcom miast wszystkiego, czego potrzebują w szybki i łatwy sposób. Oprócz dań z restauracji, użytkownicy aplikacji mogą również zamówić zakupy spożywcze, z opcją dostawy nawet w 20 minut. Platforma dociera już do ponad 45% mieszkańców Polski oraz 75% mieszkańców polskich miast.