Branża gastronomiczna też ma swój „black week”. Segment dostaw zyskuje dzięki mundialowi

2022-11-30 | 09:59

Stuart, przodująca platforma logistyczna B2B, przyjrzała się segmentowi dostaw gastronomicznych w czasie trwającego mundialu. Według szacunków firmy, dni meczowe oznaczają wzmożone zapotrzebowanie na jedzenie z dostawą do domu, a Polacy najchętniej zamawiają wówczas pizzę i posiłki typu fast food. Największy do tej pory skok odnotowano w trakcie meczu Polska-Meksyk, kiedy klienci złożyli wśród współpracujących z platformą restauracji o około 1/3 zamówień więcej niż w statystycznym dniu w roku.

• Pizza i dania typu fast food to najchętniej zamawiane przez Polaków pozycje w czasie piłkarskich Mistrzostw Świata.
• W meczowe dni bary i restauracje mogą liczyć nawet na 20% więcej dostaw niż zwykle, z pikiem do 35% w trakcie samych rozgrywek – wynika z danych Stuart.
• Tegoroczny listopad to szczególnie gorący okres dla segmentu dostaw w gastronomii – to nie tylko odbywający się wyjątkowo późną jesienią mundial i dwa długie weekendy, ale też Black Friday i Cyber Monday.

Środowy mecz Polska-Meksyk obejrzało około 8,6 mln Polaków . Piłkarskie święto i atmosfera biesiady, która mu towarzyszy, sprzyjają wspólnym posiłkom. Licząc na ciepłe dania, chętnie sięgamy po opcję zamówienia z dostawą do domu. Na jedzenie nie chcemy jednak czekać dłużej niż zazwyczaj.

Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez YouGov, co trzeci konsument podczas Mistrzostw Świata chętniej niż zwykle weźmie pod uwagę zamówienie dań na wynos, ale 70 proc. badanych nie chce czekać na dostawę dłużej niż 45 minut . Lokale gastronomiczne dwoją się więc i troją, aby zabezpieczyć w tym czasie opcję szybkich dostaw.

Gastronomiczny Black Month

Listopad i niemal cały grudzień skupiają się najczęściej wokół handlu detalicznego. Najpierw Black Week, zaraz potem mikołajki i gorączka przedświątecznych zakupów. Wszystko to składa się na szczyt paczkowy i wzmożoną pracę sklepów, firm kurierskich oraz samych dostawców. W tym roku wyjątkowo doszło do tego piłkarskie święto, co sprawia, że wzmożony popyt w większym niż dotychczas stopniu dotyka także branżę gastronomiczną.

Nagły wzrost zamówień to jednak nie tylko większe zarobki restauratorów, ale i możliwe problemy logistyczne. W takim wypadku warto rozważyć opcję „outsourcingu” dostaw. Nawiązanie współpracy z partnerem logistycznym sprawi, że to po jego stronie będzie leżało zorganizowanie całego procesu i zadbanie o szybką dostawę. Tym bardziej, że na rynku są dziś dostępne opcje przetestowania usług kurierskich, bez potrzeby podpisywania „w ciemno” długoterminowej umowy.

– Działający w branży B2B partnerzy logistyczni są w stanie zapewnić usługę dostaw nie tylko na dużą skalę, ale i na najwyższym poziomie. Dzięki temu mogą najlepiej odpowiadać na wysoki popyt rynku. Skalowanie operacji logistycznych i zastosowanie elementów automatyzacji procesu przez firmę logistyczną pozwala znacząco ograniczyć koszt dostaw. W ramach współpracy z podmiotami z branży gastronomicznej szczególnie istotne jest, aby dostawy mogły być monitorowane w czasie rzeczywistym, a restaurator mógł otrzymywać feedback od swoich klientów na bieżąco

– wyjaśnia Agnieszka Majewska, General Manager w Stuart.

Jakość dostaw realizowanych w chwili, gdy popyt bywa wyższy niż podaż, może zaowocować zdobyciem lojalnych, powracających klientów. Ciągle udoskonalana dostawa na ostatniej mili w znacznym stopniu przyczynia się do zadowolenia klienta z całego procesu zakupu i jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o tym, czy będzie chciał ponownie skorzystać z oferty danej firmy.

W procesie realizacji wysyłek dla klienta liczy się finalnie również wysoki poziom obsługi. Zagwarantowanie pomocy przy problemach z przesyłką, wsparcie i rzetelne informacje, które otrzyma ze sklepu i firmy kurierskiej – to wszystko składa się na stworzenie warunków, dzięki którym nie będzie porzucał koszyków, a nawet poleci ofertę danego punktu innym. Tu ważna jest elastyczność i znalezienie partnera, który wesprze ich w sprawnej obsłudze przesyłek na ich drodze do rąk klienta. Mundial potrwa do 18 grudnia. Restauratorzy mają więc coraz mniej czasu, by wprowadzić udoskonalenia w procesie dostaw i ugruntować swoją pozycję na rynku.

Tagi: Agnieszka Majewska E-commerce / Omnichanel Stuart
Oceń artykuł:

Źródło: Stuart

Branża gastronomiczna też ma swój „black week”. Segment dostaw zyskuje dzięki mundialowi

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.