Galerie handlowe się rozrastają do punktu, w którym coraz trudniej się w nich zorientować. Wiedzą to twórcy aplikacji, którzy zaczynają uwzględniać wnętrza centrów handlowych na swoich mapach.
Większość systemów nawigacji działa tylko na zewnątrz. Można za ich pomocą znaleźć drogę w lesie czy w mieście. Wewnątrz budynków zwykle muszą wystarczyć mapy umieszczone przy wejściu lub w innym widocznym miejscu na terenie obiektu. Apple postanowił jednak umożliwić użytkownikom orientację również w zamkniętych miejscach publicznych. Na początek chodziło o kilka lotnisk; teraz dołączy do nich kilkanaście kanadyjskich centrów handlowych.
Nowa aktualizacja Apple Maps przyniosła dokładne mapy wnętrz osiemnastu centrów handlowych.
Większość z nich należy do spółki Cadillac Fairview. Chodzi o sklepy w Albercie, Kolumbii Brytyjskiej, Ontario, Quebecu, Manitobie i Nowym Brunszwiku. Umieszczenie map takich obiektów w telefonie każdego odwiedzającego jest praktyczne również z punktu widzenia sklepów, które nie muszą dbać o skomplikowane systemy oznaczeń i map na terenie placówki handlowej. Wersja w aplikacji jest tańsza w przygotowaniu i można mieć do niej dostęp w każdym miejscu sklepu. Podobne rozwiązanie w lutym wprowadził Google w swojej aplikacji Google Maps.