Answear.com z 55-proc. wzrostem EBITDA w I półroczu 2023 r.

2023-09-27 | 10:29

Answear.com, wiodący e-commerce oferujący modę, produkty home&lifestyle i outdoor w regionie CEE podsumowuje I półrocze 2023 r. Pierwsza połowa roku to dla Spółki czas dynamicznego wzrostu przychodów oraz wysokiej rentowności pomimo wymagającego otoczenia rynkowego. Przychody wzrosły w I półroczu br. do 556 mln zł, co oznacza wzrost o 48 proc. rdr., EBITDA zwiększyła się o 55 proc. rdr. do 31 mln zł, z kolei zysk netto wzrósł o 282 proc. rdr i osiągnął wartość 15 mln zł.

- Za nami bardzo udana I połowa 2023 r. do dobrych wyników w I kw. dołożyliśmy również udany II kw. Cieszy nas fakt, że zarówno na poziomie przychodów i rentowności odnotowaliśmy mocne wzrosty. Potwierdza to fakt, że Answear to silna marka, która pomimo wymagającego otoczenia rynkowego wciąż odnotowuje wzrosty – komentuje Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com.

W I półroczu br. Answear.com konsekwentnie realizował strategię poprawiania oferty oraz zwiększania udziału marek premium w sprzedaży. Wyniki osiągnięte przez Spółkę odzwierciedlają również efekty realizowanej ekspansji geograficznej, nowe rynki odpowiadają za blisko 10 proc. sprzedaży w okresie 6 miesięcy 2023 roku. Spółka odbudowała swoją pozycję na rynku ukraińskim, na którym w I półroczu br. osiągnęła sprzedaż 156 mln zł.

- Jesteśmy zadowoleni z wypracowanych marż w I półroczu br. marża na sprzedaży wyniosła 41,9 proc. co oznacza poprawę w stosunku do zeszłego roku o 0,7 p.p., pomimo zmniejszenia udziału sprzedaży na zasadzie komisu oraz dewaluacji hrywny

– dodaje Jacek Dziaduś, wiceprezes Zarządu ds. finansowych Answear.com

Reklama: Zobacz tanie Smartfony z abonamentem w Play

Trwający przez pierwsze miesiące roku proces nabycia ZCP Fashion Trends Group, w skład którego wchodziły marki PRM oraz Sneakerstudio przerodził się w II kw. w pierwsze intensywne działania integracyjne i operacyjne, które zakończyły się sukcesem. Obejmowały one relokację zapasów, uruchomienie nowych domen, rozpoczęcie działalności cross-sellingowych, a także pozyskanie nowych marek. Dzięki akwizycji Answear.com wejdzie w nowy atrakcyjny segment luxury sneakers&streetwear, a także dotrze do nowej grupy klientów, w szczególności pokolenia Z.

- Zdajemy sobie sprawę, że otoczenie rynkowe dla branży fashion staje się coraz bardziej wymagające. Pierwsze oznaki spowolnienia i słabnący popyt konsumencki obserwowaliśmy już od połowy czerwca. Dodatkowy wpływ na sytuację mają przedłużające się lato i wysokie temperatury obserwowane we wrześniu, co będzie miało wpływ na wyniki III kwartału. To oznacza, że zrealizowanie w drugim półroczu tak dobrych wyników, jak w pierwszym może być dużym wyzwaniem

– podsumowuje Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com.

Tagi: Answear.com E-commerce / Omnichanel Jacek Dziaduś Krzysztof Bajołek
Oceń artykuł:

Źródło: Answear.com

Answear.com z 55-proc. wzrostem EBITDA w I półroczu 2023 r.

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.