Wola Park to warszawskie centrum handlowe słynące z bogatego kalendarza marketingowego skierowanego w dużej mierze na dwa typy działań: prospołeczne oraz ekologiczne. Intensywność tych drugich i ich oryginalność pozwoliły na uplasowanie się obiektu na wysokiej pozycji w rankingu eventów 2013 roku przygotowywanego przez zespół magazynu Galerie Handlowe. O szeregu działań ekologicznych, które przyczyniły się do sukcesu, ale również o planach na 2014 rok opowiedziała Zuzanna Giersz, marketing director centrum handlowego Wola Park.
Według tegorocznego raportu przygotowanego przez redakcję Galeriehandlowe.pl, w Galerii Wola Park przeważały wydarzenia o charakterze ekologicznym. Dlaczego nacisk został położony na tego typu wydarzenia?
Tworząc plan wydarzeń w centrum handlowym Wola Park kładziemy bardzo duży nacisk na akcje prospołeczne, a w tym edukację ekologiczną. Staramy się pomóc naszym Klientom rozwinąć ekologiczne nawyki i sposób myślenia. Chcemy dotrzeć do różnych grup wiekowych i angażować podczas naszych akcji całe rodziny, by dbanie o środowisko stało się ważnym elementem ich codziennego życia. Klienci dowiadują się np.: dlaczego i w jaki sposób segregować śmieci, jak wtórnie wykorzystać przedmioty codziennego użytku, zdrowo się odżywiać. Proponujemy również naszym klientom edukacyjne programy, które pokazują, jak w prosty sposób zadbać o swoje zdrowie, jak przygotowywać zdrowe posiłki wykorzystując naturalne składniki.
Jaki elementy działań marketingowych gwarantuje sukces?
Nie ma jednej, stałej recepty na sukces. Moim zdaniem najważniejsze jest, by uważnie wsłuchiwać się w potrzeby i oczekiwania klientów. Oczywiście wszystkimi działaniami staramy się zwiększyć atrakcyjność centrum i przyciągnąć do niego jak największą liczbę osób.
Jakie z wykorzystanych nośników reklamowych przy promocji wydarzeń odniosły największy sukces? Tradycyjne czy raczej Internet i social media?
Świat się digitalizuje w coraz szybszym tempie. Nie możemy pozostawać w tyle, dlatego też staramy się być obecni w Internecie i inwestować w kampanie on-line i social media. Oczywiście nie pomijamy tradycyjnej formy reklamy jak OOH czy prasy, ale wiedząc kim jest nasz Klient docieramy do niego tymi kanałami, które dla niego są najistotniejsze.
Jak na przełomie ostatnich 5 lat oceniają Państwo marketing polskich centrów handlowych?
Liczba centrów wciąż się zwiększa, rośnie także ich konkurencyjność. Marketing każdego centrum uzależniony jest od jego charakteru, pozycjonowania, lokalizacji oraz grupy docelowej. Inaczej planuje się kampanie dla centrum rodzinnego, inaczej dla ekskluzywnego domu mody. Planując strategię należy wziąć wiele czynników pod uwagę, czerpać z najlepszych wzorców i słuchać opinii Klientów. To przede wszystkim do nich skierowane są działania marketingowe.
Na jakich działaniach skupiali Państwo swoją uwagę w 2013 roku?
Wola Park słynie z organizowania licznych eventów, które cieszą się duża popularnością i są doceniane za jakoś realizacji . Są to zarówno wydarzenia bezpośrednio kierowane do najmłodszych, jak i osób dorosłych. Organizujemy akcje o charakterze rozrywkowym, ale największy nacisk kładziemy na eventy z elementami edukacyjnymi i prospołecznymi dla osób w różnym wieku. Przykładem takiej działalności są cykle: „Jedź bezpiecznie”, „Szczęśliwa Mama Szczęśliwe Dziecko” , „Targi wiedzy konsumenckiej”. Wspieramy również kampanie społeczne „Rak to się leczy” czy „Zdrowi Wiekowi”. Organizowane przez nas eventy są odpowiedzią na potrzeby naszych klientów, dlatego cieszą się ogromnym zainteresowaniem wśród mieszkańców Warszawy. Podczas tych wydarzeń odnotowujemy zawsze znaczny wzrost odwiedzalności, co przekłada się na wymierny sukces centrum.
Jakie plany ma Galeria Wola Park na 2014 roku?
W roku 2014 chcemy kontynuować naszą dotychczasową strategię – edukacja i zabawa. Strategia ta przyświeca nam przy planowaniu akcji i jest ona zgodna z oczekiwaniami naszych klientów. Zapraszamy wszystkich do wzięcia udziału w naszych akcjach.
Tagi: