Zapach ma ogromną moc

2023-11-29 | 08:00

Marketing zapachowy jest strategią wykorzystującą zapachy w celu wpływania na odczucia, emocje i zachowania konsumentów. Istnieje kilka powodów, dla których warto rozważyć korzystanie z tej formy komunikacji. Żaneta Szecówka - Szczepanek, właściciela marek Aromalinea i Zapach Sukcesu, dla której zapachy stanowią swoistą pasję podkreśla, że piękny zapach w naszej firmie to swoiste logo zapachowe, które przyczynia się do wzmocnienia zaufania i wyróżnia nas na tle konkurencji.


Jakiego rodzaju zapachy można dziś znaleźć w Państwa ofercie i które z nich sprawdzają się najlepiej w sektorze handlowym?

Nasza oferta jest bogata i posiada około 70 starannie wyselekcjonowanych, wysokiej jakości zapachów do wnętrz, dla każdej z branż: salonów sprzedaży, biur, gabinetów SPA i kosmetycznych, hoteli, sal konferencyjnych itd. a także dla gastronomii i wielu innych miejsc. Najważniejsza i ciesząca się największym zainteresowaniem wśród naszych klientów jest gama zapachów eleganckich, luksusowych, podnoszących i podkreślających prestiż miejsca, oferowanych produktów i usług. Tę grupę zapachów możemy zastosować w każdym reprezentacyjnym miejscu, czyli np. na recepcji, w salonie sprzedaży, w biurze, w holu głównym, sali konferencyjnej itd. Wyróżniamy tu część zapachów uniwersalnych, o nutach nadających się do miejsc kobiecych i męskich np. Zapach Fortuny, Zapach Biznesu, Manhattan, ale są też zapachy wyłącznie do miejsc przeznaczonych dla kobiet np. D’oro, Zapach Eufory oraz zapachy z typowo męskimi nutami – przeznaczone dla miejsc, gdzie klientami są w większości mężczyźni np. Cayman, Cayenne, Tokio, Zachód Słońca, Trawa i pieprz. Do restauracji oraz kawiarni proponujemy zapachy, które podkreślą klimat miejsca i są jednocześnie zapachowo dopasowane do jego przeznaczenia ,podkreślające smak oferowanych potraw, deserów czy napojów, są to np. zapach Czekolady, Kawy, Wanilii, ale także Landrynki, Ananas & Cytrusy, Gumy Balonowej, czy słodka Bagietka. Z kolei w salonach Spa, salach treningowych i wszędzie tam, gdzie potrzeba lekkości i świeżości idealnie sprawdzają się zapachy takie jak New York, Lovely Spa, Słoneczna Mandarynka, Zielona Herbata Zen, czy naturalny olejek eteryczny Pomarańczowy lub Trawa Cytrynowa.

Dlaczego warto inwestować w marketing sensoryczny? Czy istnieją jakieś dane analityczne potwierdzające skuteczność aromamarketingu? W jakim stopniu marketing zapachowy wpływa na decyzje zakupowe konsumentów?

Zapach ma ogromną moc. Wpływa na nasze odczucia, postrzeganie, w sposób świadomy i podświadomy – jest to związane z naszym pochodzeniem i połączeniem ze światem przyrody. Lubimy i dobrze się czujemy pośród pięknych miejsc, a pięknym miejscom zazwyczaj towarzyszą piękne zapachy. Jest wiele badań które dowodzą, że użycie dobrze dobranych zapachów pozytywnie wpływa na: wzrost zadowolenia klientów (w około 19-21%) wielkość dziennej sprzedaży w sklepach detalicznych (o około 10-12%) smak i odbiór jakości oferowanych potraw (w około 7-9%) nastrój, który może poprawić się nawet o 39-41%. Warto zastosować marketing zapachowy, ponieważ przynosi autentyczne korzyści. Stosując go możemy  zatrzymać klienta na dłużej, a przez to zwiększyć sprzedaż. Ponadto klienci łatwiej nas zapamiętają i będą wracać tak jak wracamy do miejsc, z którymi mają miłe wspomnienia. Piękny zapach w naszej firmie to swoiste logo zapachowe, które przyczynia się do wzmocnienia zaufania, a także wyróżnia nas na tle konkurencji.

Jakie prawidłowości są najczęściej spotykane w aromamarketingu? Czy istnieje np. sezonowość zapachów lub paleta określonych nut zapachowych dedykowanych np. rodzajowi sklepu lub jego wielkości, etc?

Niezwykle ważna jest dla nas jakość oferowanych kompozycji zapachowych, ponieważ ona przekłada się na jakość uzyskanego zapachu. Sugerujemy, aby zapachy w danym miały odpowiednią intensywność. Nie powinny być zbyt silne ponieważ uzyskamy efekt odwrotny do zamierzonego. Zbyt delikatnie rozpylone zapachy zadziałają niewystarczająco. Przy doborze zapachu wielkość miejsca nie ma znaczenia, podstawowa zasada aby zapach był dobrze dobrany do wystroju, branży, specyfiki miejsca i tworzył odpowiedni nastrój. Niektórzy z naszych klientów sezonowo np. w okolicy Świąt Bożego Narodzenia, decydują się na podkreślenie oferty zapachem typowym dla tych świąt, czyli np. cynamonu, jednak większość firm zwykle wiąże się z jednym, dobranym do miejsca i branży zapachem, które traktuje jako swój znak firmowy. Zapach to niewerbalna konwersacja pomiędzy oferującym produkty/usługi, a klientem. W miejscach o wystroju naturalnym, z drewnem i bielą sprawdzają się zapachy lekkie, świeże, takie jak New York, Lovely SPA. W miejscach luksusowo zdobionych złotem i czernią, gdzie dominuje przepych, polecamy zapachy ciężkie, z nutami piżma, drzewa sandałowego, np. Zapach Sukcesu, Antyczna Skóra, czy nieco lżejszy Zapach Luksusu. Aromalinea ubiera zapachowo wiele supermarketów spożywczych, kawiarni i restauracji – tam zapach musi nawiązywać do słodkich nut zapachowych, np. Wanilia, Czekolada, Kawa, Bagietka. Warto podkreślić, że marketing zapachowy stanowi wsparcie dla wielu rodzajów działalności, praktycznie wszędzie może znaleźć swoje miejsce, np. w sklepach z odzieżą; gabinetach SPA, salonach kosmetycznych, fryzjerskich, optycznych, sklepach jubilerskich, meblowych, obuwniczych, a także kawiarniach, lodziarniach, marketach spożywczych, czy gabinetach rehabilitacyjnych.

Na jakiej zasadzie rozpylane są poszczególne aromaty w obrębie nieruchomości handlowych? W jaki sposób działa ten system z technicznego punktu widzenia i jakie aspekty powinni wziąć pod uwagę potencjalni klienci, chcący wdrożyć marketing zapachowy w swoim sklepie / centrum handlowym?

Zwykle polecamy naszym klientom, aby zacząć od wyboru zapachu. Gdy mamy już wybrany zapach, przechodzimy do wyboru metody jego rozpylania. W centrach handlowych polecamy najlepszy sposób rozpylania zapachów: za pomocą zimnej dyfuzji, tzw. Cold Air Diffusion – która pozwala na osiągnięcie bardzo dobrej jakości i trwałości zapachu. Niezwykle małe cząsteczki olejku zapachowego pozwalają na aromatyzację wielkich powierzchni, jak również tworzenie tzw. lagun zapachowych. Bardzo łatwo łączą się z cząsteczkami powietrza i pozostają w nim bardzo długo. Metoda ta pozwala na osiągnięcie drobnych cząsteczek o wielkości poniżej 1 mikrona, czyli 50 razy mniejszych od cząsteczek z dezodorantu. Podobnie jest w większych i średniej wielkości sklepach i salonach sprzedaży. Do mniejszych miejsc, gdzie klienci chcą mieć zautomatyzowane rozpylanie zapachów, polecamy automatyczny dozownik/rozpylacz, do którego oferujemy szeroką gamę zapachów naszej marki. Dyfuzory wielkością dobieramy do kubatury przestrzeni, która ma być aromatyzowana. Dyfuzor może być zastosowany zarówno w pomieszczeniach wyposażonych w układy wentylacji i klimatyzacji, a także jako wolnostojący w dowolnym pomieszczeniu.

Dlaczego Klienci powinni zwrócić uwagę akurat na Państwa ofertę? Na jakiego typu wsparcie mogą liczyć z chwilą podpisania umowy? W jaki sposób są prowadzeni i obsługiwani przed, w trakcie i po wdrożeniu systemu?

Jesteśmy marką znaną już od wielu lat na polskim rynku. Naszą dewizą jest trwałość oferowanych urządze, a także jakośc zapachów i świadczonych usług. Towarzyszymy klientom od momentu wyboru zapachu, poprzez wybór urządzenia, aż po konsulting związany z montażem i serwisem naszych urządzeń. Zwykle nie wiążemy się umową z klientami, natomiast zawsze mogą oni liczyć na szeroko pojęty serwis gwarancyjny i po gwarancyjny z naszej strony. Przez kilkanaście lat działalności zbudowaliśmy sporą grupę stałych odbiorców, m.in.: KSJ Sp. z o.o., Sklep IN Styl, Agrima Maciejczyk Sp. z o.o., Polska Grupa Górnicza S.A., Indyk Śląsk Sp. z o.o., Ośrodek Jeździecki Lando s.c., Termnet Sp. z o.o., Frelin Sp. z o.o., Bekanix, Odessa Market, Gmina i Miasto Elbląg, Estetika Centrum Stomatologii, KlimaProComfort, Malbud Sp. z o.o., New Hirizon Consulting, Pilar Forest, Spokój w Głowie i wiele innych. Zapachy są moja pasją, a z niej narodziła się firma Aromalinea i marka Zapach Sukcesu. Należę do osób o bardzo wysokiej wrażliwości na zapachy, odkąd pamiętam poszukiwałam pięknych zapachów do domu i biura, tak aby było w nim przyjemnie, a czasem elegancko lub orzeźwiająco. Uwielbiam pracę przy zapachach, podczas selekcjonowania różnego rodzaju nut zapachowych. Każdy z zapachów, które posiadamy w naszej ofercie był przez ze mnie wiele razy testowany i sprawdzany. Naszym celem jest poznanie klienta oraz dogłębne zrozumienie jego potrzeb, tak aby w rezultacie współpracy, dobrany zapach dawał najlepszy możliwy efekt. Zawsze widzimy człowieka po drugiej stronie i oferujemy szerokie wsparcie, mając na uwadze, że jakość produktów oraz usług jest istotna tak samo, jak jakość tworzonych z naszymi partnerami biznesowymi relacji.

Dziękujemy za rozmowę.
Dziękuję.

Tagi: Aromamarketing Aromalinea
Oceń artykuł:

Fot: Aromalinea Źródło: Aromalinea

Zapach ma ogromną moc

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.