Wyzwaniem jest sprostanie narastającej fali oczekiwań

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-03-17 | 08:00

Liczba nowych centrów i sieci handlowych nieustannie rośnie, a współcześni klienci są coraz bardziej świadomi swoich praw i potrzeb. To sprawia, że galerie i sieci handlowe jeszcze bardziej muszą zabiegać o uwagę potencjalnych odbiorców. Jak to robić? W jaki sposób docierać do odpowiednich osób? I na jakie kanały komunikacji postawić? Swoimi spostrzeżeniami z czytelnikami portalu Galeriehandlowe.pl podzieliła się Julia Kozak, Wiceprezes Związku Firm Public Relations.

Przed jakimi problemami staje rynek centrów i sieci handlowych w 2016 roku?
Największe wyzwanie to przyciągnąć klientów i sprawić, aby chcieli do nas wracać, żeby uznali, że to kim jesteśmy i co oferujemy jest warte ich uwagi i czasu. Miejsc, w których można robić zakupy jest bez liku. Kupujemy w centrach handlowych, wybranych butikach, w zaprzyjaźnionych miejscach i coraz więcej w sieci, nawet nie wychodząc z domu. Nasi klienci są coraz bardziej świadomi swoich praw i możliwości jakie mają, łatwiej przekracza się granice państw, łatwiej i szybkiej zdobywają wszelkie informacje i wyrażają publicznie swoje opinie. Liczy się to, czy dana marka, dane miejsce oferuje więcej niż tylko dane produkty. Jeśli gdzieś idziemy na zakupy chcemy się tam dobrze poczuć, chcemy być zauważeni, poszukujemy porad, inspiracji, rozrywki. Wyzwaniem jest sprostanie tej narastającej fali oczekiwań i możliwości jakie stoją przed każdym z nas.

Jak to zrobić?
Należy odpowiedzieć sobie jeszcze raz, kim naprawdę chcemy być, z kim chcemy prowadzić dialog, czym możemy się wyróżnić, jaką historię chcemy opowiadać i co możemy zaoferować. Po odrobieniu tej lekcji należy zastanowić się jak możemy się komunikować i jakie narzędzia mogą być nam w tym pomocne. A jeśli już dokonamy wyboru należy odpowiedzieć sobie na pytanie czy umiemy ich w sposób atrakcyjny i regularny używać, tak aby angażować i być w stałym kontakcie z naszymi klientami.  

W jakich dziedzinach można upatrywać największych szans rozwoju?
Na pewno należy myśleć o komunikacji online i odpowiednim doborze kanałów, których powstaje coraz więcej. Trzeba jednak pamiętać jakie kanały używane są przez różne grupy docelowe, a to znaczy, że musimy wiedzieć z kim konkretnie chcemy się komunikować i jaki mamy na to pomysł. Zorientujmy się, gdzie szukają informacji i gdzie spędzają czas Ci, na których obecności w naszych sklepach nam zależy. W przypadku centrów handlowych może bardziej niż na Twittera spójrzmy na Instagram i tam, gdzie możemy komunikować się przez obraz, przekaz muzyczny czy video. Nowe kanały cały czas powstają i zyskują popularność. Nie ograniczajmy się jednak do komunikacji poprzez sieć, najlepiej działają kampanie wielokanałowe, gdzie synchronizujemy działania używając różnych środków przekazu i dajemy poczucie tworzenia pewnej historii. Warto zwrócić uwagę na takie akcje, które budują zaangażowanie, dają możliwość uczestniczenia, doświadczania i interakcji. Pamiętajmy jednak, że musimy angażować w sposób ciekawy, zaskakujący, ale nie wymagający poświecenia zbyt wiele czasu, bo dziś wszyscy żyjemy szybko, a ilość przekazów, jakie do nas docierają każdego dnia można liczyć w setkach lub nawet tysiącach.

Tagi:
Oceń artykuł:

Wyzwaniem jest sprostanie narastającej fali oczekiwań

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.