Na przełomie ostatnich lat sytuacja na rynku pracy diametralnie się zmieniła. To pracownicy dyktują warunki i wykorzystują obecną koniunkturę selekcjonując oferty pracy. Znalezienie zatrudnienia nie jest wyzwaniem nawet pomimo rosnących oczekiwań finansowych. Firmy, które nie gwarantują stabilnych i atrakcyjnych warunków pracy odnotowują spadek zatrudnienia, a rekrutacje na wybrane stanowiska kończą się coraz częściej niepowodzeniem. Ze względu na mnogość ofert pracy firmy muszą bardzo szybko podejmować decyzje, aby móc liczyć na zatrudnienie wybranego kandydata. Jak podkreśla Wojciech Tulwin, Dyrektor ds. Marketingu i PR, Recman, istotne jest również budowanie długofalowej relacji z pracownikiem, inwestowanie w jego rozwój oraz skuteczne motywowanie do osiągania coraz wyższych wyników.
Pozytywnym skutkiem obecnej sytuacji jest zmiana podejścia wśród pracodawców, którzy nie dbali do tej pory o relacje z pracownikami i nie szanowali ich pracy. Z drugiej strony, niepokojące jest podejście niektórych kandydatów, którzy nie uczestniczą w rekrutacji pomimo potwierdzonego terminu lub bardzo szybko kończą pracę w danej firmie bez przestrzegania okresu wypowiedzenia.
Stabilność zatrudnienia to dla nas podstawa, dlatego po okresie próbnym podpisujemy z pracownikami umowę o pracę. Gwarantujemy atrakcyjne warunki zatrudnienia, możliwość rozwoju osobistego, dostęp do wielu szkoleń (zarówno wewnętrznych w salonie, zewnętrznych oraz na platformie e-learningowej) oraz rozwiniętego pakietu świadczeń socjalnych. Dbamy również o motywację pracowników, przygotowując indywidualne i przejrzyste systemy premiowania, konkursy, rankingi, itp. Zależy nam na stworzeniu komfortowych warunków pracy oraz przyjaznej atmosferze, dlatego organizujemy liczne spotkania integracyjne oraz konferencje.
Opinia naszych pracowników jest dla nasz kluczowa, dlatego organizujemy cykliczne spotkania, w czasie których nasi pracownicy przedstawiają własne zdanie na dany temat. Dzięki regularnym rozmowom z przełożonymi oraz pozytywnym informacjom zwrotnym pracownicy czują się docenieni, a naszym celem jest to, aby czuli się integralną częścią całego zespołu i organizacji.
Jeżeli chodzi o proces rekrutacji odnotowaliśmy jedynie pojedyncze przypadki wsparcia przez przedstawicieli centrów handlowych. Wybrane galerie pomogły nam w promowaniu oferty pracy w salonie Recman poprzez własne kanały komunikacji. Często zdarza się, że kandydaci szukają pracy w konkretnej lokalizacji, dlatego publikacja oferty przez dane centrum handlowe na stronie www, specjalnej platformie lub w mediach społecznościowych może okazać się bardzo skuteczna. Ciekawą inicjatywą byłyby również cykliczne szkolenia dla pracowników w danej galerii oraz konkursy, w których nagrodą mogłyby być karty podarunkowe do wybranych punktów w centrum handlowym.