Meble marki VOX można kupić w ponad 25 krajach na wszystkich kontynentach. Kolekcje marki, m.in. Simple, Young Users, 4 You, cieszą się zainteresowaniem klientów na całym świecie. Paweł Gaj, Zarządzający pionem Trade Marketingu w firmie Meble VOX Sp. z o.o. tłumaczy skąd ta popularność.
Dzieje się tak, ponieważ powstawały w oparciu o metodologię design thinking i odpowiadają na rzeczywiste potrzeby użytkowników. Kolekcje nie podążają ślepo za modą. Projekty powstawały w oparciu o przeprowadzone badania etnograficzne. Budowaliśmy prototypy, testowaliśmy je z użytkownikami. Dzięki temu kolekcje spotykają się z dobrym odbiorem niezależnie od szerokości geograficznej, bo odpowiadają na rzeczywiste potrzeby ludzi.
Nasi partnerzy biznesowi nie decydują się na współpracę z VOX ze względu na nasze pochodzenie. Dla nich ważne są wartości, którymi się kierujemy, a także otoczenie biznesowe, w którym funkcjonujemy. Siłą VOX jest dostęp do zaplecza edukacyjnego w ramach Human Touch Group. Dzięki współpracy z markami tworzącymi grupę, mamy dostęp do najnowszych badań i możliwość nawiązania współpracy z ekspertami z różnych dziedzin.
Wprowadzenie marki na nowy rynek to długofalowy, pracochłonny i kosztowny proces. Bardzo ważne jest odpowiednie przeszkolenie zespołu sprzedażowego i przygotowanie materiałów marketingowych dedykowanych danemu rynkowi, ale kluczem do sukcesu jest dobry partner biznesowy. VOX przykłada dużą wagę do spójności marki na całym świecie. Dbamy o to, by standardy wyglądu i obsługi w salonie były jednolite dla wszystkich lokalizacji. Klienci odwiedzający nasze salony i w Polsce, i w Meksyku, będą mieli to samo doświadczenie.
Specyfika sytuacji w Europie Zachodniej, gdzie dominują sieci handlowe, determinuje sposób naszego funkcjonowania na tych rynkach. Dlatego, aby się wyróżnić, wprowadzamy produkty do miejsc, które są oznakowane szyldem VOX oraz jest w nich dostępna asysta sprzedażowa. To drugie kryterium jest dla nas szczególnie ważne, ponieważ zależy nam na tym, by klienci znali proces powstawania produktów VOX, poznali ich funkcjonalności.
Trudno powiedzieć, które kraje są bardziej czy mniej otwarte na przyjęcie polskich marek. Nie obserwujemy żadnych prawidłowości w tym zakresie. Przy wyborze kierunku ekspansji staramy się korzystać z zaplecza Grupy Kapitałowej VOX. Jeśli oferujemy w danym kraju produkty jednej ze spółek, to wprowadzamy tam kolejne produkty z naszej oferty. Tak było m.in. w przypadku Rumunii czy Izraela, gdzie niebawem będą dostępne meble marki VOX.