Frekwencja rośnie nam bardzo szybko, kilkanaście procent miesięcznie, w
czerwcu zanotowaliśmy wyższy wynik odwiedzalności aniżej w najlepszym w
historii CH Marino miesiącu grudniu 2010, nie dużo ale jednak o 22 tys.
więcej klientów. Ponadto CH Marino ma swoją specyfikę, którą jest inny rozkład
statystyki odwiedzalności. Największą frekwencję notujemy w piątki, ale
największe obroty są generowane w soboty.
Jest wiele przyczyn tak dużego wzrostu odwiedzalności CH Marino. Na pewno znaczące wzbogacenie oferty handlowej - kilkunastu nowych Najemców w przeciągu 6 miesięcy - to jeden z najważniejszych czynników wpływających na podniesienie frekwencji, ale oczywiście nie jedyny. Pierwsze półrocze 2011 roku zakończyliśmy otwarciem bądź podpisaniem umów na łączną powierzchnię powyżej 2 500 m2. Ostatnia z umów to salon kosmetyczny o powierzchni 110 m2 z pełną gamą usług - łącznie z depilacją laserową, a także umowa podpisana z niemiecką firmą (artykuły wyposażenia wnętrz), która dotyczy kolejnych 130 m2.
Ponadto nowa strategia marketingowa, pozycjonowanie centrum, działania marketingowe (np. co dwa miesiące klienci mają możliwość wygrania samochodu osobowego) to kolejny faktor wspierający CH Marino. Nie można zapominać także o działaniach Najemców, o ich większym zaangażowaniu, o wielu zmianach jakie wprowadzili w zarządzaniu swoimi sklepami i ofercie handlowej jaką oferują klientom naszego centrum. Poprawa dostępności komunikacyjnej centrum - uruchomienie obwodnicy śródmiejskiej i pierwszy odcinek Autostradowej Obwodnicy Wrocławia to również czynniki pozytywnie wpływające na wzrost frekwencji CH Marino.
Obroty pierwszego półrocza to wzrost o 18% w stosunku do ubiegłego roku. Wynik ten dotyczy wszystkich branż, ale oczywiście są różnice w wysokości tej tendencji. Niezależnie jednak od branż zauważamy jedną bardzo wyrazistą prawidłowość. Najemcy dostosowujący swoją ofertę handlową do oczekiwań klientów centrum notują zdecydowanie większe wzrosty obrotów. Dla tej grupy Najemców wzrosty rzędu 40-50% w stosunku do ubiegłego roku nie są czymś wyjątkowym. W CH Marino mamy liczną grupę Najemców mogących pochwalić się tego typu wzrostami.
Kluczową kwestią dla zdecydowanej poprawy sytuacji naszego centrum, jak już wspominałem wcześniej, była zmiana pozycjonowania naszego centrum. Przy 20 tys. mkw. powierzchni handlowej nie jesteśmy w gronie dużych centrów handlowych na mapie Wrocławia. W naszej strategii wdrażanej od początku roku, skupiamy się na naszym centrum i naszych klientach a nie na pozycjonowaniu się na siłę na równi z centrami dwu i trzykrotnie większymi od naszego. Jesteśmy centrum handlowym o bardzo dużej rozpoznawalności we Wrocławiu, ale o lokalnym oddziaływaniu. Nasza strefa zasięgu to północne dzielnice miasta oraz miejscowości położone na północ od Wrocławia. Znamy naszych klientów i ich oczekiwania a zatem i dobór Najemców był przygotowywany właśnie pod kątem oczekiwań klientów naszego centrum. Nasze nowe hasło to "Marino - przyjemnie niskie ceny". "Przyjemnie" - bo jesteśmy centrum handlowym ze wszystkimi funkcjami tego typu obiektu zaczynając od dużego bezpłatnego parkingu a skończywszy na pięknej fontannie w pobliżu miłej kawiarni. Druga część hasła to "niskie ceny" - to bardzo ważny wyróżnik dla klientów mówiący o tym, że w bardzo dobrych warunkach jakie oferuje CH Marino, mogą dokonać zakupów, które nie zrujnują ich domowych budżetów.
W naszej strategii przyjęliśmy założenia prostego, jednoznacznego przekazu, nie mówimy językiem poetyckim, nie korzystamy ze zdjęć pięknych modelek lansujących drogie kolekcje butików odzieżowych, nie wydajemy pieniędzy na katalogi modowe drukowane na kredowym papierze... Pokazujemy natomiast to co jest istotą handlu - produkty naszych najemców, ich zachęcające ceny, promocje, oferty specjalne - wszystko to, co tak naprawdę jest najważniejsze dla kupujących i sprzedających. Każdy klient jest ważny, szanujemy każdego klienta, tego z zasobnym portfelem, ale i tego, który może i przy mniejszych dochodach pragnie w komfortowych warunkach wydać ciężko zarobione pieniądze. Obserwując poczynania wielu firm zarządzających centrami handlowymi, wydaje się, że zapominają o tej grupie klientów, my pamiętamy o wszystkich i zapraszamy każdego niezależnie od Jego zasobności finansowej.
Centrum Handlowe Marino jest obecnie wynajęte w ponad 99%. Wśród nowych Najemców, jacy dołączyli do naszego centrum w okresie ostatnich 6 miesięcy wskazać można znane marki sieciowe: restaurację McDonald′s (225 m2), sklep Pepco (323 m2), Vabbi (250 m2) i Kakadu (198 m2) - relokacja z małego sklepu o pow. 64 m2, oraz wielu Najemców lokalnych o powierzchni od 20 m2 do 120 m2, takich jak: Jul-Ka - piekarnia, Bacówka - wędliny, Filipinka - cukiernia, Wassyl - odzież damska, Dehler - odzież męska, Smart Shoes - obuwie dla dzieci, Victoriy - bielizna damska, Polsat Cyfrowy, Showup - gabinet kosmetyczny, Fuji Studio - usługi fotograficzne.
Komercjalizacja CH Marino jest w gestii właściciela i zarządcy centrum - Rafael Investment przy współpracy z firmą MM Consulting z Wrocławia.
Tagi: