Z racji skali centra convenience takie jak Vis a Vis nie stają się destynacją samą w sobie. Tym samym zawsze są one budowane w doskonałych lokalizacjach handlowych, łatwo dostępnych dla klientów: przy głównych skrzyżowaniach, wjazdach na osiedla czy centrach komunikacyjnych. Dzięki temu witryny poszczególnych najemców widoczne są bezpośrednio z drogi i parkingu. Pozwala to klientom na łatwe zorientowanie się w ofercie i szybkie podjęcie decyzji. Wygodny dostęp do centrum typu convenience zagwarantowany jest zarówno dla klientów pieszych jak i zmotoryzowanych dzięki zapraszającemu, dużemu parkingowi od frontu obiektu. Ze względu na niższe niż w galeriach handlowych koszty budowy, centra convenience są w stanie zaproponować najemcom konkurencyjne czynsze oraz niższe opłaty eksploatacyjne. Brak części wspólnych, ich ogrzewania, klimatyzacji, sprzątania i ochrony, powodują, że opłaty są dwa, trzy razy mniejsze niż w dużych centrach handlowych. Z punktu widzenia konsumentów centra convenience mają jedną, najważniejszą zaletę – krótki czas zakupów, który można ograniczyć nawet do 15 minut. Pozwala na to możliwość wybrania docelowego lokalu i zaparkowania bezpośrednio przed wejściem. Na zakupy w galerii handlowej trzeba poświęcić minimum 1-2 h. Dodatkowym atutem jest dostępna lokalizacja, blisko pracy lub miejsca zamieszkania. W centrach takich jak Vis a Vis znajdują się sklepy, których oferta i ceny dostosowane do lokalnych potrzeby codziennych zakupów: mały sklep spożywczy, drogeria, apteka, pralnia chemiczna, obuwie, kiosk ruchu, mała gastronomia, sklep z ofertą odzieżową.
Realizacja tego typu obiektów wiąże się z dwoma głównymi wyzwaniami: potrzebą znalezienia działki w najlepszej z możliwych lokalizacji w mieście oraz zaplanowania jak największej i najpełniejszej oferty dla klientów.
Rynek convenience dopiero powstaje. Główni najemcy w tego typu obiektach to koncepty, które mają już doświadczenie w lokalizacjach ulicznych i widzą szansę w projektach typu convenience polegającej na połączeniu zalet ulicy (bliskość konsumentów, szybkość zakupów) z galerią (parking, wygoda, pełna - przemyślana oferta). Najemcy rozwijający się do tej pory w galeriach zaczynają dostosować swoje formaty do projektów typu convenience. Rozwój tego formatu to nieunikniony trend, na co wskazują wysokie obroty generowane przez najemców w tego typu obiektach, często wyższe niż w galeriach handlowych w porównywalnych miastach.
Capital Park to fundusz zajmujący się inwestowaniem w te z obszarów nieruchomości, w których potencjał wzrostu i dodania wartości jest największy. Analizując rynek nieruchomości komercyjnych, na bazie doświadczeń międzynarodowych naszych inwestorów, wytypowaliśmy rynek convenience jako ten, przed którym w ciągu najbliższych lat stoi największa szansa rozwoju. Patrząc na dzisiejszy rozwój rynku, jak dużo się o nim mówi oraz na sukces naszych projektów, widzimy, że była to bardzo dobra decyzja.
Jako inwestor i właściciel naszego pierwszego projektu Vis a Vis w Radomiu przy ulicy Chrobrego, jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowych efektów. Powoli stabilizujemy najem i z optymizmem patrzymy na rosnące obroty naszych najemców. Na fali sukcesu w Radomiu, realizujemy obecnie kolejny projekt Vis a Vis w Łodzi.
Tagi: