Rok 2011 był dla grupy Deichmann wyjątkowym wyzwaniem. W 2010 firma zanotowała największy wzrost obrotu od 20 lat. Natomiast rok 2011 oznaczał rosnące koszty produkcji oraz coraz wyższe ceny surowców i energii. Celem firmy było utrzymanie obrotu na poziomie z roku 2010. Ostatecznie grupa Deichmann zrealizowała jednak lepszy wynik niż zakładano, osiągając 4,13 mld euro. Równie dobrze wyglądają wyniki polskiej spółki Deichmann Obuwie, która odnotowała obrót w wysokości 746 mln zł, co w porównaniu z rokiem 2010 oznacza przyrost o 4,11%. O planach polskiej spółki na 2012 rok opowiada Wojciech Normand.
Firma Deichmann Obuwie w 2011 roku sprzedała 8,1 mln par butów.
Po rekordowym 2010 roku, 2011 rok upłynął pod znakiem wielu wyzwań. W 2010 roku sprzedaż wspierana była przez pogodę - rozkład temperatur był niemal idealnie dopasowany do danej pory roku, a tym samym do asortymentu w sklepach. W 2011 nie było właściwie ani prawdziwego lata, ani zimy. Pomimo niekorzystnych temperatur Deichmann w Polsce ponownie uzyskał wzrost obrotu, osiągając wynik 746 mln zł. Średnia cena obuwia wyniosła 81,84 zł. W sumie w Polsce sprzedano 8,1 mln par obuwia. Rok 2011 potwierdził, że koncepcja zrównoważonego rozwoju, realizowana przez Deichmann, sprawdza się nawet w trudnych warunkach, bez względu na pogodę. Osiągnięcie tego wyniku było możliwe dzięki stałej dbałości o jakość kolekcji oraz dyscyplinie kosztowej.
W roku 2012 Deichmann Obuwie stawia sobie za cel przede wszystkim dalsze powiększanie sieci sklepów. Na koniec 2011 roku Deichmann w Polsce liczył 198 salonów. Na rok 2012 zaplanowano otwarcie przynajmniej dwudziestu nowych oddziałów oraz modernizację ośmiu istniejących sklepów. Wartość inwestycji wyniesie ok. 30 mln zł. Obecnie oferta Deichmann dostępna jest dla klientów w każdym dużym mieście. Jednak w swojej koncepcji rozwoju firma dużą wagę przykłada także do obecności w mniejszych miejscowościach, liczących od 30 do 50 tys. mieszkańców. Dzięki temu udaje się wypełniać „białe plamy” na mapie Polski i docierać do coraz większej rzeszy klientów. Pod koniec 2011 roku Deichmann w Polsce zatrudniał 1849 osób. W 2012 zostanie zatrudnione co najmniej 200 kolejnych pracowników.
W 2012 Deichmann Obuwie stawia na ekspansję w internecie. W marcu 2012 roku Deichmann uruchomił w Polsce sklep internetowy. Po pierwszym miesiącu jego działalności można powiedzieć, że internauci bardzo chętnie korzystają z tej formy zakupów. Klienci sklepu internetowego to przede wszystkim mieszkańcy mniejszych miast, gdzie na dzień dzisiejszy nie ma jeszcze sklepów stacjonarnych.
Obrót grupy Deichmann w 2011 roku wzrósł o 5%, z 3,93 do 4,13 mld euro. Na całym świecie firma Deichmann sprzedała 156 mln par butów. Pod koniec roku 2011 sieć liczyła 3 175 sklepów i zatrudniała około 32 500 pracowników w Europie i USA. Tym samym grupa nadal wykazuje tendencję do wzrostu i jest liderem na rynku europejskim. W roku 2013 Deichmann będzie obchodzić swoje setne urodziny.
Tagi: