Wojciech Normand, Deichmann: Stawiamy sobie za cel dalsze powiększanie sieci sklepów

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-04-30 | 09:06
Rok 2011 był dla grupy Deichmann wyjątkowym wyzwaniem. W 2010 firma zanotowała największy wzrost obrotu od 20 lat. Natomiast rok 2011 oznaczał rosnące koszty produkcji oraz coraz wyższe ceny surowców i energii. Celem firmy było utrzymanie obrotu na poziomie z roku 2010. Ostatecznie grupa Deichmann zrealizowała jednak lepszy wynik niż zakładano, osiągając 4,13 mld euro. Równie dobrze wyglądają wyniki polskiej spółki Deichmann Obuwie, która odnotowała obrót w wysokości 746 mln zł, co w porównaniu z rokiem 2010 oznacza przyrost o 4,11%. O planach polskiej spółki na 2012 rok opowiada Wojciech Normand.

Firma Deichmann Obuwie w 2011 roku sprzedała 8,1 mln par butów. Po rekordowym 2010 roku, 2011 rok upłynął pod znakiem wielu wyzwań. W 2010 roku sprzedaż wspierana była przez pogodę - rozkład temperatur był niemal idealnie dopasowany do danej pory roku, a tym samym do asortymentu w sklepach. W 2011 nie było właściwie ani prawdziwego lata, ani zimy. Pomimo niekorzystnych temperatur Deichmann w Polsce ponownie uzyskał wzrost obrotu, osiągając wynik 746 mln zł. Średnia cena obuwia wyniosła 81,84 zł. W sumie w Polsce sprzedano 8,1 mln par obuwia. Rok 2011 potwierdził, że koncepcja zrównoważonego rozwoju, realizowana przez Deichmann, sprawdza się nawet w trudnych warunkach, bez względu na pogodę. Osiągnięcie tego wyniku było możliwe dzięki stałej dbałości o jakość kolekcji oraz dyscyplinie kosztowej.
W roku 2012 Deichmann Obuwie stawia sobie za cel przede wszystkim dalsze powiększanie sieci sklepów. Na koniec 2011 roku Deichmann w Polsce liczył 198 salonów. Na rok 2012 zaplanowano otwarcie przynajmniej dwudziestu nowych oddziałów oraz modernizację ośmiu istniejących sklepów. Wartość inwestycji wyniesie ok. 30 mln zł. Obecnie oferta Deichmann dostępna jest dla klientów w każdym dużym mieście. Jednak w swojej koncepcji rozwoju firma dużą wagę przykłada także do obecności w mniejszych miejscowościach, liczących od 30 do 50 tys. mieszkańców. Dzięki temu udaje się wypełniać „białe plamy” na mapie Polski i docierać do coraz większej rzeszy klientów. Pod koniec 2011 roku Deichmann w Polsce zatrudniał 1849 osób. W 2012 zostanie zatrudnione co najmniej 200 kolejnych pracowników.
W 2012 Deichmann Obuwie stawia na ekspansję w internecie. W marcu 2012 roku Deichmann uruchomił w Polsce sklep internetowy. Po pierwszym miesiącu jego działalności można powiedzieć, że internauci bardzo chętnie korzystają z tej formy zakupów. Klienci sklepu internetowego to przede wszystkim mieszkańcy mniejszych miast, gdzie na dzień dzisiejszy nie ma jeszcze sklepów stacjonarnych.
Obrót grupy Deichmann w 2011 roku wzrósł o 5%, z 3,93 do 4,13 mld euro. Na całym świecie firma Deichmann sprzedała 156 mln par butów. Pod koniec roku 2011 sieć liczyła 3 175 sklepów i zatrudniała około 32 500 pracowników w Europie i USA. Tym samym grupa nadal wykazuje tendencję do wzrostu i jest liderem na rynku europejskim. W roku 2013 Deichmann będzie obchodzić swoje setne urodziny.
Tagi:
Oceń artykuł:

Wojciech Normand, Deichmann: Stawiamy sobie za cel dalsze powiększanie sieci sklepów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.