Sieci Media Markt i Saturn wprowadziły udogodnienie dla osób niesłyszących i głuchoniemych: wszystkie markety sieci zostały wyposażone w wideotelefony, które umożliwią kontakt z tłumaczem języka migowego. O szczegółach tego przedsięwzięcia opowie Wojciech Miszkin, dyrektor marketu Media Markt w Galerii Łódzkiej, odpowiedzialny za wdrożenie rozwiązania w całej sieci.
Skąd decyzja o wprowadzeniu wideo-rozmów?
Środowisko osób niesłyszących jest mi bardzo bliskie. Mam w rodzinie osobę niesłyszącą, dlatego wiem jakie trudności mogą pojawić się podczas wizyty w sklepie. Pomysł na wprowadzenie obsługi w języku migowym z wykorzystaniem wideo-połączenia narodził się rok temu. Zaproponowałem, aby uruchomić testowo obsługę w swoim markecie Media Markt w Galerii Łódzkiej. Projekt rozpoczęliśmy w połowie ubiegłego roku.
Wygląda na to, że próby wypadły pomyślnie?
Tak, zdecydowanie. Proponowane przez nas rozwiązanie spotkało się z bardzo pozytywnym odbiorem. Wprowadzenie wideofonów zapewnia osobie niesłyszącej maksymalny komfort podczas wizyty w markecie i jest kolejną usługą pozwalającą zaspokajać potrzeby naszych konsumentów. Doświadczenia zebrane w łódzkim sklepie Media Markt są teraz wykorzystywane w pozostałych punktach sieci. Teraz wideofony są dostępne w całej Polsce. W ślad za Media Markt poszły również sklepy sieci Saturn.
Jak przebiega proces komunikacji za pomocą wideo-telefonu?
W sytuacji, gdy konsument używa języka migowego, nasz pracownik zaprasza go do punktu obsługi klienta, gdzie za pomocą wideo-telefonu łączy się z call center. Rozmowa z tłumaczem języka migowego jest widoczna na ekranie urządzenia. Klient poszukujący sprzętu lub porady dotyczącej zakupów zadaje swoje pytania tłumaczowi, a ten – pełniąc w pewnym sensie rolę pośrednika – przekazuje je pracownikowi. Dzięki temu rozwiązaniu, rozmowa pomiędzy trzema osobami: pracownikiem, klientem oraz tłumaczem przebiega sprawnie i w przyjemnej atmosferze.
Kiedy można korzystać z wideofonów?
Pracownicy call center posługujący się językiem migowym są do dyspozycji klientów codziennie w godzinach 09:30-18:00.
Tagi: