W Polsce coraz więcej pojawia się marek przeznaczonych dla najbardziej wymagających klientów, jakimi są dzieci. Obecna w 36 krajach marka Toys "R" Us zawitała do Polski w 2011 i od razu zyskała sobie rzeszę klientów. O planach rozwoju i dotychczasowej działalności oraz konkurencji opowiedział Wojciech Czernek, prezes zarządu Toys "R" Us Poland Sp. z o.o
Jak Państwo podsumowują swoją dotychczasową działalność?
Klienci bardzo pozytywnie zareagowali na pojawienie się na polskim rynku marki Toys”R”Us - nowego sklepu z zabawkami i artykułami dla maluchów (niemowląt), potwierdzając strategiczne założenia. Każdy z dotychczas otwartych, czterech sklepów spełnia nasze oczekiwania, my zaś ciągle intensywnie pracujemy nad formatem sklepu i asortymentem, tak żeby jak najlepiej dostosować naszą formułę biznesową do wymagań polskiego rynku.
Ile sklepów Toys”R”Us działa na świecie?
Toys”R”Us to sieć sklepów z zabawkami i artykułami dla dzieci o globalnym zasięgu, która obecna jest w 36 krajach i ma ponad 1600 sklepów. Założycielem firmy był Charles Lazarus, który w 1948 r. otworzył pierwszy sklep o nazwie Children’s Bergain Town. Dziesięć lat później rozwijający się koncept sklepów otrzymał nazwę Toys”R”Us, z charakterystyczną odwróconą literką, która w wolnym tłumaczeniu oznacza „Zabawki to my”.
Dlaczego zdecydowali się Państwo na ekspansję marki w Polsce?
Pierwszy sklep w Polsce otworzyliśmy w listopadzie 2011, w Warszawie w centrum handlowym Blue City. Nasz kraj jest dużym, liczącym się w Europie rynkiem nie tylko w branży zabawkarskiej, stwarza tym samym doskonałe możliwości rozwoju naszego biznesu.
Jak Państwo oceniają potencjał polskiego rynku i konkurencję?
Polski rynek naszej branży ma ogromny potencjał i jest jeszcze nie do końca uformowany zarówno w sferze tradycyjnych form sprzedaży – sklepów i ich sieci, jak i handlu internetowego. Sadzę, że nasze ponad sześćdziesięcioletnie doświadczenia biznesowe, zbierane na całym niemal świecie stanowią wartość dodaną, którą wnosimy na rynek, stymulując jego rozwój. Z szacunkiem i uwagą patrzymy na naszych konkurentów, mając jednak za cel przede wszystkim zdobycie akceptacji i przychylności klientów. Kiedy myślimy o konkurencji, to w charakterze inspiracyjnym i motywacyjnym.
Czym wyróżnia się Państwa oferta na tle konkurencji?
Na tle konkurencji wyróżniają nas trzy rzeczy: unikalny format dużego sklepu z zabawkami i artykułami dla dzieci i niemowląt, szeroka oferta, której znaczną część tworzą niespotykane gdzie indziej produkty własnych marek, wprowadzane na rynek przez Toys”R”Us, a także markowe zabawki w wersjach dostępnych wyłącznie w sklepach naszej sieci oraz atrakcyjne, niskie ceny, gwarantowane przez globalny zasięg i potężną siłę zakupową.
Ile sklepów Toys”R”Us działa w centrach handlowych?
Obecnie na rynku polskim zostały otwarte cztery sklepy Toys „R” Us – w Warszawie w CH Blue City, w Gdańsku na CH Auchan, na Bielanach Wrocławskich w PH Auchan Bielany oraz w Rzeszowie w centrum kulturalno-handlowym Millenium Hall.
Babies”R”Us i Toys”R”Us mają rozwijać się w systemie Side-by-Side. Czym się charakteryzuje system Side-by-Side?
Sklep side-by-side, to jak gdyby dwa sklepy pod jednym dachem. Jeden typowy sklep dla dzieci i, z asortymentem służącym zabawie i wspierającym rozwój intelektualny i fizyczny. Drugi to sklep z asortymentem dedykowanym maluchom, niemowlakom i ich rodzicom.
Czy zamierzają Państwo otwierać nowe sklepy?
W zeszłym roku sklepy Toys”R”Us pojawiły się w Rzeszowie i Gdańsku. W tym roku 27 kwietnia otworzyliśmy się na Bielanach Wrocławskich. Przed końcem planujemy jeszcze kilka otwarć, tak by do 2016 roku marka Toys”R”Us była obecna w całej Polsce. W niektórych miastach, np. w Warszawie nie chcielibyśmy poprzestać tylko i wyłącznie na jednej placówce. Potencjał stolicy sprawia, że w ramach realizacji planu 5-letniego chcielibyśmy zaistnieć tutaj w szerszym wymiarze.
Tagi: