Wojciech Chochołowicz, Gino Rossi: Dobry koncept powinien wspierać i promować produkt, a nie odwrotnie

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-07-24 | 08:00
Marka Gino Rossi wprowadza nowy koncept sklepów. Zmiany w wyglądzie salonów oznaczają jednak nie tylko ujednolicenie aranżacji wszystkich sklepów, lecz także ocieplenie wizerunku marki. Na pytania redakcji Galeriehandlowe.pl odpowiedział Wojciech Chochołowicz, kierownik marketingu Gino Rossi. 

Dlaczego zdecydowali się Państwo na wprowadzenie nowego konceptu sklepów?

Obraz współczesnego handlu ciągle się zmienia, a klienci oczekują coraz bardziej wyszukanych doświadczeń zakupowych. Rozwój konceptu sklepów jest niezbędnym elementem bycia jedną z najlepszych i najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku. Naszą ambicją było stworzenie nowego, ekskluzywnego konceptu salonów Gino Rossi, zachęcającego do zakupów jakością i komfortem szerokie spektrum klientów, a jednocześnie podkreślającego wartość i charakter kolekcji. 

Co charakteryzuje nową aranżację sklepów?

Sklep charakteryzuje współczesny design a jego aranżacja wspiera zachowania konsumenckie oraz skupia uwagę na poszczególnych produktach i kategoriach. 

Jaką strategią kierowali się Państwo przy remodelingu sklepów?

Nowy koncept w salonach będzie wprowadzany stopniowo w kolejnych lokalizacjach. Docelowo dążymy do tego, aby wszystkie nasze salony były w tej samej aranżacji jednak względy finansowe nie pozwalają zrobić tego od razu w całości sieci. Byłaby to bardzo duża inwestycja, na którą nie pozwoliła sobie jeszcze żadna znana mi marka posiadająca taką liczbę punktów handlowych.

Czym odróżniają się sklepy zaprojektowane według nowego konceptu od poprzednich? 

Nowy koncept prezentuje właściwe dla Gino Rossi atmosferę, rozmiar sklepu, jego ułożenie i strukturę kolekcji. To przede wszystkim ciągłe dążenie do stworzenia nowoczesnego, przyjaznego dla klienta środowiska, w którym będzie miał możliwość wygodnie robić zakupy. Kolory i materiały są użyte w taki sposób aby wzmocnić i podkreślić wartość naszej marki i jakość produktów oferowanych przez nas. 

Jakie elementy zostaną wprowadzone przy realizacji nowego wyglądu sklepów Gino Rossi?

Podstawowymi założeniami jakie nam przyświecały na początku pracy nad nim były współczesny design, minimalizm i komfort. Wizerunek sklepu został ocieplony poprzez wykorzystanie dużej ilości elementów drewnianych, złota, zmniejszenie wizualnego ciężaru mebli oraz lampy dekoracyjne. 

W jaki sposób będą Państwo promować nowy koncept sklepów?

Nie planujemy dodatkowych działań mających promować nowy koncept. Dobry koncept z założenia powinien być maszyną promującą się samodzielnie i sprzedającą towar. Oczywiście jest to element naszego wizerunku, który będziemy promować chociażby na naszej stronie internetowej i przez PR jednak nie możemy do niego podchodzić jak do produktu, który sprzedajemy. Dobry koncept jest elementem który powinien wspierać i promować produkt, a nie odwrotnie. 

Ile czasu zajęło przygotowanie projektu remodelingu salonów? 

Prace nad wprowadzeniem nowego konceptu zaczęły się pół roku przed wprowadzeniem go do pierwszego salonu.

Kto był zaangażowany w jego realizację? 

W tym temacie współpracowaliśmy z firmą LSD studio, która opracowała nową aranżację, poddawaną cały czas w trakcie projektu pod dyskusję w dziale marketingu, dziale operacyjnym i dziale zarządzania produktem. Bardzo ważne było, aby te trzy działy wypowiedziały się nad kwestiami dotyczącymi nie tylko wizerunku, ale także co do możliwości ekspozycji, obsługi klienta, zatowarowania. Tak jak już wspomniałem wcześniej, koncept musi sprzedawać, dlatego ważne jest, aby te elementy współgrały ze sobą i nie wykluczały się wzajemnie.
Tagi:
Oceń artykuł:

Wojciech Chochołowicz, Gino Rossi: Dobry koncept powinien wspierać i promować produkt, a nie odwrotnie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.