Dlaczego zdecydowali się Państwo na wprowadzenie nowego konceptu sklepów?
Obraz współczesnego handlu ciągle się zmienia, a klienci oczekują coraz bardziej wyszukanych doświadczeń zakupowych. Rozwój konceptu sklepów jest niezbędnym elementem bycia jedną z najlepszych i najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku. Naszą ambicją było stworzenie nowego, ekskluzywnego konceptu salonów Gino Rossi, zachęcającego do zakupów jakością i komfortem szerokie spektrum klientów, a jednocześnie podkreślającego wartość i charakter kolekcji.
Co charakteryzuje nową aranżację sklepów?
Sklep charakteryzuje współczesny design a jego aranżacja wspiera zachowania konsumenckie oraz skupia uwagę na poszczególnych produktach i kategoriach.
Jaką strategią kierowali się Państwo przy remodelingu sklepów?
Nowy koncept w salonach będzie wprowadzany stopniowo w kolejnych lokalizacjach. Docelowo dążymy do tego, aby wszystkie nasze salony były w tej samej aranżacji jednak względy finansowe nie pozwalają zrobić tego od razu w całości sieci. Byłaby to bardzo duża inwestycja, na którą nie pozwoliła sobie jeszcze żadna znana mi marka posiadająca taką liczbę punktów handlowych.
Czym odróżniają się sklepy zaprojektowane według nowego konceptu od poprzednich?
Nowy koncept prezentuje właściwe dla Gino Rossi atmosferę, rozmiar sklepu, jego ułożenie i strukturę kolekcji. To przede wszystkim ciągłe dążenie do stworzenia nowoczesnego, przyjaznego dla klienta środowiska, w którym będzie miał możliwość wygodnie robić zakupy. Kolory i materiały są użyte w taki sposób aby wzmocnić i podkreślić wartość naszej marki i jakość produktów oferowanych przez nas.
Jakie elementy zostaną wprowadzone przy realizacji nowego wyglądu sklepów Gino Rossi?
Podstawowymi założeniami jakie nam przyświecały na początku pracy nad nim były współczesny design, minimalizm i komfort. Wizerunek sklepu został ocieplony poprzez wykorzystanie dużej ilości elementów drewnianych, złota, zmniejszenie wizualnego ciężaru mebli oraz lampy dekoracyjne.
W jaki sposób będą Państwo promować nowy koncept sklepów?
Nie planujemy dodatkowych działań mających promować nowy koncept. Dobry koncept z założenia powinien być maszyną promującą się samodzielnie i sprzedającą towar. Oczywiście jest to element naszego wizerunku, który będziemy promować chociażby na naszej stronie internetowej i przez PR jednak nie możemy do niego podchodzić jak do produktu, który sprzedajemy. Dobry koncept jest elementem który powinien wspierać i promować produkt, a nie odwrotnie.
Ile czasu zajęło przygotowanie projektu remodelingu salonów?
Prace nad wprowadzeniem nowego konceptu zaczęły się pół roku przed wprowadzeniem go do pierwszego salonu.
Kto był zaangażowany w jego realizację?
W tym temacie współpracowaliśmy z firmą LSD studio, która opracowała nową aranżację, poddawaną cały czas w trakcie projektu pod dyskusję w dziale marketingu, dziale operacyjnym i dziale zarządzania produktem. Bardzo ważne było, aby te trzy działy wypowiedziały się nad kwestiami dotyczącymi nie tylko wizerunku, ale także co do możliwości ekspozycji, obsługi klienta, zatowarowania. Tak jak już wspomniałem wcześniej, koncept musi sprzedawać, dlatego ważne jest, aby te elementy współgrały ze sobą i nie wykluczały się wzajemnie.