Graso Moda to firma stworzona przez pasjonatów i profesjonalistów z branży odzieżowej. Jej kolekcje charakteryzują się wysoką jakością, niepowtarzalnym wzornictwem oraz spójnością stylistyczną. Wiodącą rolę w tworzonych produktach odgrywają kolory. O rynku odzieży męskiej, światowych trendach i potrzebach współczesnych klientów rozmawiamy z Robertem Jóźwiakiem, właścicielem Graso Moda sp. z o.o., firmy produkującej spodnie męskie marki Sempre
Co oznacza nazwa marki Sempre? Co symbolizuje?
Nazwa „Sempre” w dowolnym tłumaczeniu z języka włoskiego oznacza „zawsze” lub też „w każdej chwili”. Jest to nawiązanie do motto, jakim kierujemy się każdego dnia. Chcemy, aby nasza firma zawsze kojarzyła się z najwyższą jakością, zaangażowaniem i pasją, z którą tworzymy modę męską. Uzupełnieniem nazwy jest konik morski znajdujący się w naszym logo.
Czy ma on jakieś szczególne znaczenie?
Dla Włochów jest on często symbolem opiekuńczości i dojrzałości. Oznacza to, że nie tylko pracujemy z największym poświęceniem, ale też posiadamy olbrzymie doświadczenie i system wartości, którym się kierujemy.
Czym Sempre wyróżnia się na rynku wśród producentów odzieży męskiej?
Wdrażamy przede wszystkim sprawdzone i innowacyjne metody w oparciu o naszą pasję i wyobraźnię. Warto wspomnieć, że cały proces produkcji naszych spodni odbywa się na terenie Polski ze starannie wyselekcjonowanych materiałów. Dostosowujemy się do najnowszych światowych trendów, lecz przede wszystkim staramy się je ulepszać w oparciu o potrzeby naszych klientów. Dlatego każda para opuszczająca nasze szwalnie jest wyjątkowa. Nasza nowa strategia marketingowa uwzględnia motto „Sempre spodnie, które polubisz" – a to nie rzucone na wiatr hasło, lecz poważne zobowiązanie. Dzisiaj każdy chce się wyróżniać na tle konkurencji, stosując najrozmaitsze działania. Podstawą jest pokazanie konsumentom swojej wyjątkowości, ale nie może się ona opierać wyłącznie na stosowaniu odmiennych rozwiązań w porównaniu z działaniami prowadzonymi przez konkurencję lub na wykazywaniu nietrafionych działań dominujących na rynku.
Niektórzy twierdzą, że w modzie wszystko już było. Czy zgadza się Pan z tą opinią?
Stwierdzenie, że moda widziała już wszystko jest nieprawdziwe. Moda i trendy, czyli pewne wytyczne, które mówią co nosić tu i teraz zrodziły się z zastosowania nowych rozwiązań w dotychczasowych wyrobach odzieżowych. Każdego dnia setki projektantów na całym świecie tworzą tysiące nowych pomysłów, połączeń kolorów, fasonów i innowacyjnych rozwiązań. Większość ich pomysłów nie znajdzie akceptacji lub po prostu musi poczekać na swoją kolej w bliższej lub dalszej przyszłości. I tak właśnie działa moda. Choćby dwie pary spodni różniły się tylko jednym detalem, to jest już to podstawą do kreowania nowego nurtu stylistycznego, który może inspirować setki nowych kreacji.
Rozumiem, zatem świat mody widział już wiele.
Tak, ale możemy przecież dokonać pewnego refreshingu, ukazać klasyczne rozwiązanie w zupełnie nowej odsłonie. W ten sposób staramy się także tworzyć nasze ubrania. Moda to fenomen socjologiczny, który w bardzo elastyczny sposób dostosowuje się do otaczającej nas rzeczywistości. A tej nie możemy przewidzieć. Dlatego też świat mody jeszcze wiele zobaczy i nie raz zaskoczy swoich odbiorców.
Jakie jest Pana podejście do mody? Trampki do garnituru lub t-shirt do eleganckich spodni to według Pana połączenia niedopuszczalne i rażące czy raczej przejaw zabawy modą, coś ciekawego i odważnego?
Ekstrawagancja to zjawisko niezwykle powszechne. Jak już wcześniej wspominałem, moda to naprawdę szeroki zakres fasonów i połączeń, które często trudno sobie wyobrazić przeciętnemu Kowalskiemu. Przede wszystkim każdy z nas powinien zadać sobie pytanie jak się czuje w danym ubiorze. Moda jest dla mnie, a nie ja dla mody. Uważam, że dziś wychodząc na ulicę w trampkach i garniturze będziemy różnie odbierani, ale jest to przecież rzecz gustu. Najważniejsze jest nasze samopoczucie. W ten właśnie sposób działa i tworzy się moda. Nasze niecodzienny strój może stać się inspiracją dla innych lub przekonać kogoś do podjęcia ryzykownego doboru kolorów, czego skutkiem będzie fantastyczne i nowatorskie połączenie.
Cały wywiad można przeczytać na łamach wrześniowego wydania Magazynu Galerie Handlowe