Dzisiejsi managerowie muszą być bardzo wszechstronni i umieć łączyć ze sobą różne kompetencje – orientację na wynik i cel, z empatią, elastycznością i rozwojem zespołu. Ogromnym wyzwaniem managerskim jest ograniczanie rotacji pracowników, z którą zmaga się praktycznie cała branża handlowa. Wymaga to myślenia „out of the box” i dostosowania się do dzisiejszych, niełatwych realiów. Sposób działania i podejście do kwestii HR-owych musi być dostosowane do nowej rzeczywistości na rynku pracy. Wymaga to bardzo ścisłej współpracy biznesu z działami personalnymi - podkreśla Agata Wójcik-Ryszawa, dyrektor HR, Sephora Polska.
Wachlarz tego, co oferują pracodawcy, nieustannie się poszerza – brak okresu próbnego, umowa o pracę, opieka medyczna, karta sportowa to już praktycznie standard. Pracodawcy prześcigają się w oferowanych benefitach, pakiety socjalne są mocno rozbudowane – atrakcyjne pożyczki, wsparcie finansowe dla pracowników w trudnej sytuacji życiowej, kolonie dla dzieci, wyprawki szkolne, prezenty z okazji urodzenia dziecka oraz wiele innych.
Sektor handlowy jest niewątpliwie ogromnym wyzwaniem dla zespołów rekrutacyjnych. Podaż ofert pracy dla kandydatów jest ogromna, szczególnie w większych miastach. Kandydaci znikają z rynku w błyskawicznym tempie. Ważne jest szybkie działanie oraz to, by procesy rekrutacyjne były krótkie i sprawne. Rzeczywistość, w jakiej pracujemy, zmusiła managerów do dużo większej otwartości na zatrudnianie osób bardzo młodych, bez wcześniejszego doświadczenia zawodowego lub kompletnie spoza branży.