Nocne Zakupy to jedna z najciekawszych propozycji prosprzedażowych pojawiających się w centrach handlowych w okresie kilku ostatnich lat i w dalszym ciągu jest skutecznym magnesem przyciągającym klientów. 17 czerwca klienci Centrum Handlowego Marino mogli skorzystać z atrakcyjnych rabatów i obniżek cenowych przygotowanych z okazji "Niezwykłej Nocy Zakupów". O szczegółach tej formy promocji opowiada Wojciech Rogala, Dyrektor Zarządzający Centrum Handlowym Marino.
Noc Zakupów zorganizowana ostatnio w Centrum Handlowym Marino cieszyła się dużym zainteresowaniem. Tak jak w przypadku poprzednich tego typu akcji zanotowaliśmy
wzrost odwiedzalności naszego centrum. Podczas Nocnych Zakupów wskaźnik ten osiąga poziom do 20%, natomiast wzrost obrotów zależny jest od poszczególnych ofert Najemców i waha się od 0% do nawet 25% w skali miesiąca.
Dodatkowe atrakcje jak np. eventy, konkursy stanowią otoczkę Nocnych Zakupów najczęściej z kulminacją pod koniec akcji i są bodźcem przyciągającym i umilającym czas klientów. Z mojego doświadczenia i obserwacji wynika jednak, że największą siłą przyciągania są nie konkursy, loterii czy eventy ale oferty handlowe Najemców. Im wyższe rabaty na całą kolekcje tym większe zainteresowanie klientów i zadowolenie wszystkich stron. Ponadto na akcję Noc Zakupów wybraliśmy piątek bowiem w tym właśnie dniu odnotowujemy największą odwiedzalność naszego
centrum. Jest to specyfika CH Marino obserwowana od długiego okresu
czasu.
Każda organizowana impreza pochłania wiele czasu oraz wymaga nakładów finansowych. W Centrum Handlowym Marino w 2011 roku zaplanowaliśmy comiesięczne akcje marketingowe, wśród nich dwa razy pojawi się Noc Zakupów. Budżet przeznaczony na te akcje jest proporcjonalny do ilości tych eventów w stosunku do całego kalendarza akcji.
Nie zapominamy również o promocji akcji. Noc Zakupów jest nagłośniana poprzez dwie stacje radiowe, dwie gazety lokalne, gazetki CH Marino oraz poprzez materiały informacyjne i dekoracyjne wewnątrz centrum. Ponadto od kilku lat współpracujemy z agencją marketingową Advertica. Niemniej jednak sukces akcji opiera się przede wszystkim na zaangażowaniu Najemców. Większość Najemców CH Marino przygotowała znaczące rabaty cenowe. Widzimy, że najbardziej skuteczne są najprostsze narzędzia – wysoki rabat na cały asortyment. Oferty typu 15% obniżki, 50% rabatu na zakup drugiego produktu itp. nie przyciągają klientów i Najemcy oferujący tego typu rabaty nie osiągają wysokich poziomów sprzedaży.
Tagi: